- Meddelanden
- 424
- Mottagna reaktioner
- 83
- Poäng
- 247
Ja, tror ja ställt frågan förr därav igen. Men hittade inte svaret men då vet ja tackIgen?
Kfm gör inget åt den i alla fall.
Ja, tror ja ställt frågan förr därav igen. Men hittade inte svaret men då vet ja tackIgen?
Kfm gör inget åt den i alla fall.
Jo fast om det är omöjligt att veta hur länge jag blir sjukskriven hur gör man då? Så fort jag kan börja jobba kommer jag ju betala, men när varken jag eller läkarna vet hur länge jag blir hemma så blir det ju rätt svårt att sätta ett datum.Ja ska man beräkna en tillfällig ändring i betalplanen så behöver man veta vilken period det är för
Då får man uppskatta ett datum eller få omprövning avslagen som det verkar.Jo fast om det är omöjligt att veta hur länge jag blir sjukskriven hur gör man då? Så fort jag kan börja jobba kommer jag ju betala, men när varken jag eller läkarna vet hur länge jag blir hemma så blir det ju rätt svårt att sätta ett datum.
Söka kan du, det kommer inte ändras något dock. Det räknas på 18.50 per mil och elen schablonberäknas på något vis, om man inte värmer upp med el.Tror ni man kan söka omprövning på betalplanen nu när bränslet kostar ca 4:- mer litern än i våras samt att elen blivit dubbelt så dyr? Kostar mig 500:- mer i månaden att köra till jobbet nu samt går elräkningen på 4800 i november istället för 3200 som förra året..
Jag blev tillsagd av min handläggare att höra av mig ifall något dök upp eller ändrades eftersom det var viktigt att inte riskera att få nya skulder, så riskerar du det så kontakta dom och hör vad dom säger.Tror ni man kan söka omprövning på betalplanen nu när bränslet kostar ca 4:- mer litern än i våras samt att elen blivit dubbelt så dyr? Kostar mig 500:- mer i månaden att köra till jobbet nu samt går elräkningen på 4800 i november istället för 3200 som förra året..
Jag är också ny på det här, men så som jag förstått det, så är det inte förrän efter att man fått inledande som skusan kontaktar bolagen man har skulder hos..Jag är ju lite ny på detta med skuldsanering , väntar som ni vet på ett beslut om det blir inledande el av slag. En liten fråga , ringde i dag växeln för att höra om något hänt i min ansökan , hon sa att de nu väntar svar från dom bolag som jag har skulder hos , gör man alltså det innan man får ett besked
Utbetalas en gång om året beroende på när saneringen vann laga kraft.Var kan jag läsa om hur ofta jag får utbetalt om jag har krav på någon som har skuldsanering? Tycker KFs hemsida är helt värdelös, man tycker det borde finnas en uppsjö av information på Mina sidor om min ekonomi men icke.
Vet jag fick en jävla massa papper i omgångar när personen ifråga hamnade hos Kf, sen löneutmätning, sen skuldsanering men det har varit för mkt att hålla ordning på. Var kan jag läsa mig till skulder personen har till mig samt när dessa utbetalas?
Det är det som jag behöver veta lite mer om för jag får större mystiska inbetalningar två ggr om åretUtbetalas en gång om året beroende på när saneringen vann laga kraft.