Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Inledande, klart
Beslut, klart

Inte ropa hej ännu? Är det två eller tre veckor det tar innan det vunnit laga kraft?
Tänkte att jag avvaktar med att skicka blommor och tack till min handläggare några veckor till då?
Hur lång tid har allt tagit gör dig?

Hur ska man kunna bli skuldfri? Har försökt om och om igen förhandla med inkasso bolagen men det är så svårt att hitta bra uppgörelser som passar alla. Har stora skulder och blir nekad skuldsanering varje gång, och idag fick jag höra utav marginalen core att dem är inte intresserade av en uppgörelse hur ska man gå vidare efter det svaret? Bara ge upp tanken på ett skuldfritt liv i framtiden kanske är enda möjligheten

Hur ska man kunna bli skuldfri? Har försökt om och om igen förhandla med inkasso bolagen men det är så svårt att hitta bra uppgörelser som passar alla. Har stora skulder och blir nekad skuldsanering varje gång, och idag fick jag höra utav marginalen core att dem är inte intresserade av en uppgörelse hur ska man gå vidare efter det svaret? Bara ge upp tanken på ett skuldfritt liv i framtiden kanske är enda möjligheten
Försök att ändra det som gör att du får avslag på skuldsanering varje gång?

Senast ändrad:
Nämner man detta i samband med omprövningen alt att man drar av överskottet direkt mot återbetalning av bostadsbidraget? Man kanske t.o.m. kan få hjälp av Försäkringskassan med det innan det betalas ut, jag borde ju inte vara unik med problematiken.
Jag vet faktiskt inte hur det fungerar med att avräkna mot bostadsbidrag men det borde de nog kunna meddela dig om du ringer till dem.

Jag vet faktiskt inte hur det fungerar med att avräkna mot bostadsbidrag men det borde de nog kunna meddela dig om du ringer till dem.
Tack.
Jag var in och kikade hur en ansökan om omprövning via nätet ser ut, där fanns bra utrymme för att beskriva situationen och bifoga bilagor så jag tänker att jag inväntar beslut från Försäkringskassan och tar det därifrån.
Blir det avslag finns det ju inget problem.
Eftersom bostadsbidraget kommer från samma aktör så borde det kunna gå att avräknas, men får jag inte beslut/utbetalning förrän 2022 så borde det vara ok, då kan jag bara avbryta bostadsbidraget. Förutsatt att inte även Försäkringskassan räknar omvårdnadsbidraget retroaktivt för i år och justerar bostadsbidraget utifrån det. Bah, vilken röra.

Känns konstigt hursom om KFM skulle vara av uppfattningen att den ev skulden om bostadsbidrag ska ignoreras och att de menar att engångsbeloppet ska betalas in i sin helhet utan hänsyn till den uppkomna skulden (som uppstår pga engångsbeloppet). Men vi får väl se.

Inledande, klart
Beslut, klart

Inte ropa hej ännu? Är det två eller tre veckor det tar innan det vunnit laga kraft?
Tänkte att jag avvaktar med att skicka blommor och tack till min handläggare några veckor till då?
Jag kunde inte se något förrän en månad efter beslut hem i brevlådan, och då via KFM där skuldsaldot var 0:- och jag kunde använda e-tjänsterna för omprövning :)
Grattis!

Tack.
Jag var in och kikade hur en ansökan om omprövning via nätet ser ut, där fanns bra utrymme för att beskriva situationen och bifoga bilagor så jag tänker att jag inväntar beslut från Försäkringskassan och tar det därifrån.
Blir det avslag finns det ju inget problem.
Eftersom bostadsbidraget kommer från samma aktör så borde det kunna gå att avräknas, men får jag inte beslut/utbetalning förrän 2022 så borde det vara ok, då kan jag bara avbryta bostadsbidraget. Förutsatt att inte även Försäkringskassan räknar omvårdnadsbidraget retroaktivt för i år och justerar bostadsbidraget utifrån det. Bah, vilken röra.

Känns konstigt hursom om KFM skulle vara av uppfattningen att den ev skulden om bostadsbidrag ska ignoreras och att de menar att engångsbeloppet ska betalas in i sin helhet utan hänsyn till den uppkomna skulden (som uppstår pga engångsbeloppet). Men vi får väl se.
Jag vet inte hur det hanteras kring bostadsbidrag.
Tips dock! Vid utbetalning av omvårdnadsbidraget måste du se till att FK drar tillräckligt med skatt. De drar ju annars 30% och då får du kvarskatt kanske. Jag missade den kunskapen och kommer få betala mer i skatt pga det.

Jag vet inte hur det hanteras kring bostadsbidrag.
Tips dock! Vid utbetalning av omvårdnadsbidraget måste du se till att FK drar tillräckligt med skatt. De drar ju annars 30% och då får du kvarskatt kanske. Jag missade den kunskapen och kommer få betala mer i skatt pga det.
Hörde det, tack för tips.

Inledande, klart
Beslut, klart

Grattis!
Hur lång tid tog det för dig från att du godkände betalplan tills beslutet?

Ni som haft betalplan på 4 år, är det liksom verkligen fritt fram sedan efter år 4 att ”tjäna hur mycket man vill”? Borgenärer måste ju fortfarande kunna begära omprövning, eller utgår man från senaste beslut och så länge det hålls så är det lugnt? Om jag tex går upp 10tkr i lön under år 3,5 - kan då betalplanen förlängas till 5 år?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp