Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förresten - vid omprövning vid ökad inkomst - betalas det in retroaktivt, dvs from ansökningsdagen eller from beslut är fattat? Förutsatt att beslut om inbetalningsbelopp ändras/ökar.

Förresten - vid omprövning vid ökad inkomst - betalas det in retroaktivt, dvs from ansökningsdagen eller from beslut är fattat? Förutsatt att beslut om inbetalningsbelopp ändras/ökar.

Nej betalas inte in retroaktivt. Skickade själv in omprövning då vårt hushåll fått mer än 4000 kr efter skatt mer i månaden. Frugan fick mer fasta % på jobbet. Tog nästan 3 månader för dom att hantera ärendet. Behövde inte betala något retroaktivt.

Nej betalas inte in retroaktivt. Skickade själv in omprövning då vårt hushåll fått mer än 4000 kr efter skatt mer i månaden. Frugan fick mer fasta % på jobbet. Tog nästan 3 månader för dom att hantera ärendet. Behövde inte betala något retroaktivt.
Ok, tack för svar.
Undrar hur det isf skulle bli i mitt fall om jag beviljas omvårdnadsbidrag. Blir jag beviljad så betalas det ut retroaktivt ett år bakåt i tiden, dvs ett ganska stort belopp. Därefter blir bidraget löpande varje månad.
Tänker även utifrån bostadsbidrag och om man blir återbetalningsskyldig då man ju fått ökad årsinkomst, om KFM tar hänsyn till det? Väntetiderna för omvårdnadsbidrag är ju så sjukt långa.

Ok, tack för svar.
Undrar hur det isf skulle bli i mitt fall om jag beviljas omvårdnadsbidrag. Blir jag beviljad så betalas det ut retroaktivt ett år bakåt i tiden, dvs ett ganska stort belopp. Därefter blir bidraget löpande varje månad.
Tänker även utifrån bostadsbidrag och om man blir återbetalningsskyldig då man ju fått ökad årsinkomst, om KFM tar hänsyn till det? Väntetiderna för omvårdnadsbidrag är ju så sjukt långa.
Berätta exakt detta för din handläggare. Vänta inte. Beloppet kommer att tas med i betalplanen. Det kommer få betalas in som klumpsumma.

Berätta exakt detta för din handläggare. Vänta inte. Beloppet kommer att tas med i betalplanen. Det kommer få betalas in som klumpsumma.
Nämner man detta i samband med omprövningen alt att man drar av överskottet direkt mot återbetalning av bostadsbidraget? Man kanske t.o.m. kan få hjälp av Försäkringskassan med det innan det betalas ut, jag borde ju inte vara unik med problematiken.

Ok, tack för svar.
Det är nog skillnad när det blir en stor klumpsumma.

Det är nog skillnad när det blir en stor klumpsumma.
Hur menar du? Blir dessutom extra knepigt då barnet är skrivet hos mig och vad jag läst mig till så får jag hela bidraget och därefter delar jag hälften till pappan. Då blir det ju ”skattefritt” för honom och underlag som ökad inkomst för mig…?

Hur menar du? Blir dessutom extra knepigt då barnet är skrivet hos mig och vad jag läst mig till så får jag hela bidraget och därefter delar jag hälften till pappan. Då blir det ju ”skattefritt” för honom och underlag som ökad inkomst för mig…?
Jag menar att det är skillnad att ansöka om en omprövning pga högre lön än att få en engångssumma vad det gäller att betala in den till skuldsaneringen.

Inledande, klart
Beslut, klart

Inte ropa hej ännu? Är det två eller tre veckor det tar innan det vunnit laga kraft?
Tänkte att jag avvaktar med att skicka blommor och tack till min handläggare några veckor till då?

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp