Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag väntar på att få betalplanen… väntat åtta veckor nu. Det går väldigt segt. Det tar flera dagar ibland veckor innan handläggaren svarar på mail.

Jag väntar på att få betalplanen… väntat åtta veckor nu. Det går väldigt segt. Det tar flera dagar ibland veckor innan handläggaren svarar på mail.
Så du har fått behålla hela lönerna under tiden då ?

Nej, i inledandet fick jag minus i betalningsutrymme pga sjukskrivning. Hade jag haft min lön hade jag fått betala från inledandet.
Jo aboslut :) men om du inte fått din plan så vet man ju inte hur mycket man ska betala väl ?

Jo aboslut :) men om du inte fått din plan så vet man ju inte hur mycket man ska betala väl ?
Man får ju ett belopp vid inledande som man ska betala in, sen kan ju det ändras senare. Men det kan vara samma belopp också som man fortsätter betala in. Så är det för mig

Hur fungerar det med aktier? Jag har pågående skuldsanering och funderar på att spara på Avanza. Säg att jag lägger in rent hypotetiskt 20 tusen och om 3 år har dom blivit 100 tusen. Kan borgenärerna kräva dom av mig? Ser dom eventuell vinst på deklarationen? Är förövrigt helt nollad i allt angående aktier och fonder och jag är väl medveten att det kan bli lika illa som ett spelmissbruk att hålla på med aktier.

En konstig sak, min handläggare fick att en fordringsägare hade hört av sig sent och ville ingå i betalplanen - om jag godkände det. Men de har redan skickat in vid inledande och står med i betalplanen som har gått ut. Skulden fanns innan för utmätning men i samband med inledande så har de dragit tillbaka skulden från KF. 1. Handläggaren borde ju se att skulden redan finns med i betalplan? 2. Varför gör fordringsägaren så?
Jag svarade till handläggaren att de redan ingick och då såg de det....

En konstig sak, min handläggare fick att en fordringsägare hade hört av sig sent och ville ingå i betalplanen - om jag godkände det. Men de har redan skickat in vid inledande och står med i betalplanen som har gått ut. Skulden fanns innan för utmätning men i samband med inledande så har de dragit tillbaka skulden från KF. 1. Handläggaren borde ju se att skulden redan finns med i betalplan? 2. Varför gör fordringsägaren så?
Jag svarade till handläggaren att de redan ingick och då såg de det....
De försöker få ut mer pengar....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp