Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Precis, det var så jag kände. Jag kontaktade alla mina långivare, som man får råd om överallt, för att försöka få ner månadskostnaderna och slippa hamna i kronofogden. det var inga konstigheter, utom för denna då som kom med en kreativ lösning. Det har varit med förr förstår jag....
Uppenbarligen sänkte de månadskostnaden genom att ta fram en lån på samma storlek som den övriga, tog uppläggningsavgift för det nya lånet, och höjde räntan. Jag fick en länk i datorn för att godkänna ändringen med BankId. Något som inga av de andra krävde som ändrade månadskostnaderna, de ändrade utan att jag behövde signera något med bank-id.
När jag sedan fick email om att mitt nya lån var beviljad, jag sökte aldrig ett nytt lån, insåg jag att något var fel. och avbröt avtalet, vilket man får göra inom 14 dagar.
Då har jag fått svar från långivaren;de vägrar ge mig ångerrätt. De menar att jag har redan signerat avtalet (13/10). och det har ju inte med saken att göra, man har rätt att ångra ett lån inom 14 dagar. De ringde mig, efter att jag ansökt om lägre månadskostnad, allt skedde via telefon och sedan online (signering) -då gäller distansavtal, - det är tydligen endast bolån man inte får ångra https://fair-laan.se/lana-pengar/angerratt-och-inlosning-av-lan/

Nu säger de att om jag ska utnyttja ångerrätten måste betala jag tillbaka hela summan, men de betalade ju inte ut en krona. Jag har inget att lämna tillbaka. Tydligen raderade de gamla lånet och ersatte med det nya med sämre villkor, i utbytte mot lägre månadskostnad.

Jag har aldrig någonsin i hela livet haft en betalningsanmärkning, men de gör det inte lätt att klara sina åtaganden.

Se till att inte spendera pengarna om du får ut dom innan omprövningen är klar (kan ta någon månad). I övrigt är det ju bara att fylla i uppgifter om inkomst, hyra och så vidare. Inte särskilt krångligt.
Jaha måste man fylla om de uppgifterna igen om inkomst osv ? Har flyttat till lägenhet med lite dyrare hyra kan deta påverka något negativt?

Kanske dum fråga men kan man välja självmant att avsluta hela ansökan om ersättning ? Är så nära att komma i mål och bli klar med saneringen så vågar inte göra något fel.

Då har jag fått svar från långivaren;de vägrar ge mig ångerrätt. De menar att jag har redan signerat avtalet (13/10). och det har ju inte med saken att göra, man har rätt att ångra ett lån inom 14 dagar. De ringde mig, efter att jag ansökt om lägre månadskostnad, allt skedde via telefon och sedan online (signering) -då gäller distansavtal, - det är tydligen endast bolån man inte får ångra https://fair-laan.se/lana-pengar/angerratt-och-inlosning-av-lan/

Nu säger de att om jag ska utnyttja ångerrätten måste betala jag tillbaka hela summan, men de betalade ju inte ut en krona. Jag har inget att lämna tillbaka. Tydligen raderade de gamla lånet och ersatte med det nya med sämre villkor, i utbytte mot lägre månadskostnad.

Jag har aldrig någonsin i hela livet haft en betalningsanmärkning, men de gör det inte lätt att klara sina åtaganden.
Ett tips är att ta kontakt med dessa https://www.konsumenternas.se/om-oss/konsumenthjalp/ och fråga dom hur du ska gå tillväga. Känns konstigt att dom kräver att du ska betala igen hela lånet men dom kanske har rätt i sak.

Kontakta konsumenternas så får du oberoende vägledning i just ditt ärende, då har du mer skinn på näsan nästa gång du kontaktar banken ifråga.

Vad tycker ni ? Kanske bättre att strunta i ansökan om arbetsskada så man slipper trassla med omprövningar osv ?

Jo tack för svaren men undrade om vad någon annan hade gjort ? Är det bättre att kanske avsluta ansökan för att inte trassla i onödan ?

Jo tack för svaren men undrade om vad någon annan hade gjort ? Är det bättre att kanske avsluta ansökan för att inte trassla i onödan ?
Jag hade genomfört ansökan, fått utslag, ringt kfm och tagit det därifrån.
Klart du ska ha rätt till ersättning om du skadat dig i arbetet. Om det sedan blir att beloppet eller en del av beloppet faller in i saneringen så har du ändå gjort rätt mot dig själv, om du förstår hur jag resonerar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp