Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Se till att inte spendera pengarna om du får ut dom innan omprövningen är klar (kan ta någon månad). I övrigt är det ju bara att fylla i uppgifter om inkomst, hyra och så vidare. Inte särskilt krångligt.
Sambons omprövning tog fyra månader, nyss fått beslutet o_O De verkar ha massor att göra nu.

När man får ett föreläggande, kan kapitalbelopp vara ränta och kapitalbelopp som slagits ihop vid föreläggande?

För kapitalbeloppet är dubbelt så mycket än vad jag hade i lån

När man får ett föreläggande, kan kapitalbelopp vara ränta och kapitalbelopp som slagits ihop vid föreläggande?

För kapitalbeloppet är dubbelt så mycket än vad jag hade i lån

Aldrig sett så, det ska isåfall stå. Skulle kunna vara så om räntan kapitaliseras och ska ränteberäknas.
Det är halvvanligt att ha tvärtom, att något som inte är ränta läggs som ränta så det inte ränteberäknas

Aldrig sett så, det ska isåfall stå. Skulle kunna vara så om räntan kapitaliseras och ska ränteberäknas.
Det är halvvanligt att ha tvärtom, att något som inte är ränta läggs som ränta så det inte ränteberäknas

Okej dom har väl dubblat kapitalbelopp+ ränta.
Vad det nu spelar för roll i detta läge :)

Läst hela föreläggandet och står inget om det.
Kapitalbelopp är redovisat som ensam post på dubbla belopp sen tillkommer räntan på det plus alla avgifter från inkasso för sig

Jag vet inte om jag är totalt dum i huvudet, men dom som får sanering och noll kronor i betalplan, hur är det ens möjligt. Kan väl inte vara någon borgenär som går med på det, eller har jag missat något där. Förstår inte logiken
Jag fick nollplan i inledande (var då 100% arbetslös), en borgenär motsatte sig men fick ändå beviljat, KFM hävdade att jag inte kommer kunna betala tillbaka även vid heltidslön.

Hej igen!
Kan någon som vet säkert svara på mina frågor:
Har ett lån med en medlåntagare som jag tagit med i min skuldsanerings ansökan, lånet med medlåntagaren har inte gått till spel men orsaken till skuldsättningen från början är överkonsumtion och spelberoende, kommer medlåntagaren få veta orsaken till min skuldsättning? Jag vet att handlingarna är offentliga och att man kan efterfråga dem, och att en sekretess bedömning görs men när långivare meddelas skuldsanering och får chansen att säga sitt, informeras dem då om orsaken till skuldsättningen utan att fråga ? Ett öppen brev om min bisarra situation vet jag inte om jag vill att hen ska få ta del av.

Så kortfattat undrar jag om långivare samt medlåntagare får information om mitt spelmissbruk vid inledande skuldsanering

Hej igen!
Kan någon som vet säkert svara på mina frågor:
Har ett lån med en medlåntagare som jag tagit med i min skuldsanerings ansökan, lånet med medlåntagaren har inte gått till spel men orsaken till skuldsättningen från början är överkonsumtion och spelberoende, kommer medlåntagaren få veta orsaken till min skuldsättning? Jag vet att handlingarna är offentliga och att man kan efterfråga dem, och att en sekretess bedömning görs men när långivare meddelas skuldsanering och får chansen att säga sitt, informeras dem då om orsaken till skuldsättningen utan att fråga ? Ett öppen brev om min bisarra situation vet jag inte om jag vill att hen ska få ta del av.

Så kortfattat undrar jag om långivare samt medlåntagare får information om mitt spelmissbruk vid inledande skuldsanering
Ja, det står i stora drag vad anledningen är att man skuldsatt sig. Man får ju uppge vad alla lån gått till, och det är detta som anges i inledandet som skickas ut till borgenärer och medlåntagare.

Har fortfarande inte fått något svar ang min ansökan, skickade in mina kompletteringar för två veckor sedan,enligt min handläggare skulle de gå igenom min ansökan i ytterligare i går torsdag. Har tyvärr ingen positiv känsla, vill bara ha ett svar....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp