Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänkte om någon vet om kriminalvården anställer folk som har skuldsanering?

Men de e ju det som avgör huruvida det räcker med en relining eller man måste göra ett helt stambyten. Inte minst, så avgör antal vattenskador detta… ;)

Undra hur snacket går vid ett sånt dilemma :)
Tror det är vanligt att tro att fastigheten är i bättre skick än vad den är

Få jobb där kanske är svårt, men det finns anställda där som är restförda.
Finns förvisso nästan överallt, läkare, poliser, brandmän, sopåkare osv

Jag har för mig att jag läst om någon har inne som inte fick jobb inom kriminalvården pga skulder.

Aa, har för mig jag läste det lite snabbt också förut.
Fick en chans att komma på intervju som kock på en anstallt med högre säkerhetsklass.
Men kanske inte spelar någon roll om man är plit eller kock..

Har mailat huvudkontret och frågat, så får vänta o se vad dom säger då. :)

Ansökte om skuldsanering idag, man får alltså samtal från handläggare som ställer mer frågor? Undrar eftersom jag först har kontaktat alla jag har lån hos (har stora skulder), förklarade att jag blivit arbetslös och fått inkomsten halverad sen ett år tillbaka - nu går det inte länge- alla pengar är slut. Alla sänkte, åtminstone under några månader, men långt över det jag föreslog som ny månadskostnad. Men en gjorde något helt annat, gav mig i stället ett nytt lån som ersatte den jag hade hos dem (betalade så klart inte ut något till mig) och passade på att höja räntan rejält. Jag fick då ner månadskostnaden med ca 800 kr på det lånet. Men det hela kändes jättekonstig, i synnerhet när jag får email som berättar att min ansökan om lånet är godkänd. Jag har ju inte sökt ett nytt lån utan bett om att få ner månadsavgiften. Nu läser jag här att visa nekats skuldsanering för att de hade för nya lån (mina lån är gamla). Tror ni det var därför de gav mig ett nytt lån när jag bara bad om att få lägre månadskostnad? för att hindra en eventuell skuldsanering?

Undra hur snacket går vid ett sånt dilemma :)
Tror det är vanligt att tro att fastigheten är i bättre skick än vad den är
Nja, det beror nog på… tror att relining används oftare som åtgärd vid BRF:er och stambyten vanligare i Hyresrätter…

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp