Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det blir mycket frågor nu… Har sökt mycket på detta och förstår att det inte finns någon fast gräns, så söker individuella erfarenheter ifall någon haft problem att man ansetts ha för hög hyra. Jag har 11500 kr i hyra idag, för en 2:a på 59kvm i Stockholm som jag alltså bor ensam i. Det skulle vara väldigt svårt för mig att få tag i något billigare. Tror ni det skulle godkännas för en ensam person?

Det blir mycket frågor nu… Har sökt mycket på detta och förstår att det inte finns någon fast gräns, så söker individuella erfarenheter ifall någon haft problem att man ansetts ha för hög hyra. Jag har 11500 kr i hyra idag, för en 2:a på 59kvm i Stockholm som jag alltså bor ensam i. Det skulle vara väldigt svårt för mig att få tag i något billigare. Tror ni det skulle godkännas för en ensam person?
Jag förstår/vet att det är svårt att finna boenden i våra storstadsregioner, men den hyran utifrån ett skuldsaneringsperspektiv låter likväl orimligt hög.

Jag förstår/vet att det är svårt att finna boenden i våra storstadsregioner, men den hyran utifrån ett skuldsaneringsperspektiv låter likväl orimligt hög.
Jag har en hyra på 13000 för ett hus jag hyr privat.
För en ensamstående med barn var var normalhyra i Sthlm runt 11700 (kommer ej ihåg exakt) så de ansåg att detta var ok ändå vid skuldsaneringen och jag letar självklart billigare men den är inte så jäkla lätt heller idag. Hittade en mindre lägenhet för 11000 men det visade sig sen vara svartkontrakt och man fick inte skriva sig där. Det lämnar jag inte förstahand för heller med ett barn. Bostadsmarknaden är helt galen

Senast ändrad:
Jag har en hyra på 11300 i en liten stad men det var inget problem. Dock är vi 2 vuxna å 3 barn.

Jag har skuldsanering sedan ett år tillbaka ungefär.

Betalar 5500:- i månaden.

Hyr bostad av min mor, detta vet inte kronofogden. angav hyra: 5400:-

kan jag göra en omprövning och säga att hyresvärden höjt hyran till säg 7000:-. kan få ett hyreskontrakt skrivet av min mor om det skulle behövas.

Hur ska man hantera återkrav av bostadsbidrag som utbetalats innan inledande men där återkrav beslutas långt efter beslutad skuldsanering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp