Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror du jag måste vara orolig för att det ovannämnda händer? Men slutar oavsett vad.

Om banken utreder swish transaktioner, och ser att man spelat lite, anmäler dom det till krf även om inga direkta pengar finns?

Gör krf hembesök under pågående skuldsanering? Nu finns väl inte ngt av värde precis men kan dom få för sig att dom måste kolla närmare om någon tipsar dem etc?
Jag är inte orolig då dom inte kommer hitta ngt av värde men det skulle kännas lite olustigt.

Min sambo har köpt en cykel som är mot det dyrare hållet men tittar man på mig och sen cykeln så see man glasklart att jag inte är den som cyklar på den. Men kan krf utmäta den tex? Det är det enda av nån form av värde. Min sambo har god ekonomi.

Det som känns läskigt är att jag förstör för sambon känns det som iom att jag har sanering.

Kan hen köpa saker som hen vill bruka utan att krf anser att jag äger dem och vill utmäta dem?

Hypotetiskt sett, låt säga att sambon köper en bil, anser krf att jag äger den med då trots att jag saknar körkort tex?

Sambon köper en TV, anser krf att jag äger den också då?

Jag kommer faktiskt inte ha råd med något överhuvudtaget dessa skuldsanerings år och kommer inte kunna köpa mer än det nödvändigaste. Är det rimligt att min sambo då drabbas så att hen inte kan köpa vad hen vill.

Vi pratar inga extrema lyxartiklar utan vanliga saker som folk med normal ekonomi köper ibland i vuxen ålder.

Eller förstör jag hens liv genom att bo kvar och riskerar jag att sambons saker anses som mina och de utmäts? Hatar att saneringen drabbar ens sambo på så många olika nivåer.
Oj, stoppa dig själv lite i tankarna. Har du beslutad skuldsanering utreds ingenting, inga besök görs, inga prylar tas. Lugn.

Jag kom på en fråga till -är det möjligt att behålla kreditkort eller kommer det sägas upp? Jag tänker alltså om det inte finns någon skuld på det kortet. Jag har ett för jobbet som jag behöver för jobbutlägg, men det står ju på mig privat som i princip alla ”företagskort” numera.
Förmodligen kommer det att sägas upp OM det är ett kreditkort vill säga…
Jag hade ett kreditkort hos Ica banken som inte var utnyttjat men dom drog in det även då ja inte hade någon skuld till dom…

Förmodligen kommer det att sägas upp OM det är ett kreditkort vill säga…
Jag hade ett kreditkort hos Ica banken som inte var utnyttjat men dom drog in det även då ja inte hade någon skuld till dom…

Kommer garanterat sägas upp skulle jag säga. Jag fick inte ens behålla mitt vanliga kontokort (som inte är kredit) från min bank. Fick meddelande samma dag som inledande att det skulle spärras och att jag skulle få ett ungomdskort hemskickat.
Ska tilläggas att jag inte hade en skuld hos dom heller.

Kommer garanterat sägas upp skulle jag säga. Jag fick inte ens behålla mitt vanliga kontokort (som inte är kredit) från min bank. Fick meddelande samma dag som inledande att det skulle spärras och att jag skulle få ett ungomdskort hemskickat.
Ska tilläggas att jag inte hade en skuld hos dom heller.
Oerhört olika detta hanteras. Jag hade en skuld till min egen bank (liten kreditskuld), men fick likväl behålla mitt vanliga Visakort och BankID samt swish. Tacksam för det. Swedbank.

Oerhört olika detta hanteras. Jag hade en skuld till min egen bank (liten kreditskuld), men fick likväl behålla mitt vanliga Visakort och BankID samt swish. Tacksam för det. Swedbank.
Samma här. Större privatlån gällde detta.

Ursäkta om sådant här tagits upp tidigare men är så många sidor så jag orkar inte läsa. Jag kommer att släppa allt och invänta en skuldsanering snart. Då situationen är ohållbar. Har möte med skuld och rådgivningen på måndag så vet redan litegrann. Samt via Google såklart.

Jag har ju förstått jag måste sälja bilen och hitta en billigare så jag och mina 2 barn kan ta sig någonstans iaf men hur hårda är dom vid utmätning? Jag bor i hyreslägenhet och har bara vanliga grejer. Typ nån dator som är 5-10år. Tv likadant. Alltså allt jag har är max värt per st 1000-2000kr om man skulle sälja.

Å berätta för barnen att man måste sälja en gammal tv eller ett ps4 med halvtrasig kontroll skulle bli så himla ledsamt för dom. Tänkte är det jakt på varenda krona eller har dom ändå förståelse. Har man en soffa får man ha den eller måste man sälja för å köpa en sämre soffa? Fiskespö m.m.

Ursäkta om sådant här tagits upp tidigare men är så många sidor så jag orkar inte läsa. Jag kommer att släppa allt och invänta en skuldsanering snart. Då situationen är ohållbar. Har möte med skuld och rådgivningen på måndag så vet redan litegrann. Samt via Google såklart.

Jag har ju förstått jag måste sälja bilen och hitta en billigare så jag och mina 2 barn kan ta sig någonstans iaf men hur hårda är dom vid utmätning? Jag bor i hyreslägenhet och har bara vanliga grejer. Typ nån dator som är 5-10år. Tv likadant. Alltså allt jag har är max värt per st 1000-2000kr om man skulle sälja.

Å berätta för barnen att man måste sälja en gammal tv eller ett ps4 med halvtrasig kontroll skulle bli så himla ledsamt för dom. Tänkte är det jakt på varenda krona eller har dom ändå förståelse. Har man en soffa får man ha den eller måste man sälja för å köpa en sämre soffa? Fiskespö m.m.
Du kommer inte bli av med något du har hemma.

Vad har du för bil?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp