- Meddelanden
- 777
- Mottagna reaktioner
- 401
- Poäng
- 497
Oj, stoppa dig själv lite i tankarna. Har du beslutad skuldsanering utreds ingenting, inga besök görs, inga prylar tas. Lugn.Tror du jag måste vara orolig för att det ovannämnda händer? Men slutar oavsett vad.
Om banken utreder swish transaktioner, och ser att man spelat lite, anmäler dom det till krf även om inga direkta pengar finns?
Gör krf hembesök under pågående skuldsanering? Nu finns väl inte ngt av värde precis men kan dom få för sig att dom måste kolla närmare om någon tipsar dem etc?
Jag är inte orolig då dom inte kommer hitta ngt av värde men det skulle kännas lite olustigt.
Min sambo har köpt en cykel som är mot det dyrare hållet men tittar man på mig och sen cykeln så see man glasklart att jag inte är den som cyklar på den. Men kan krf utmäta den tex? Det är det enda av nån form av värde. Min sambo har god ekonomi.
Det som känns läskigt är att jag förstör för sambon känns det som iom att jag har sanering.
Kan hen köpa saker som hen vill bruka utan att krf anser att jag äger dem och vill utmäta dem?
Hypotetiskt sett, låt säga att sambon köper en bil, anser krf att jag äger den med då trots att jag saknar körkort tex?
Sambon köper en TV, anser krf att jag äger den också då?
Jag kommer faktiskt inte ha råd med något överhuvudtaget dessa skuldsanerings år och kommer inte kunna köpa mer än det nödvändigaste. Är det rimligt att min sambo då drabbas så att hen inte kan köpa vad hen vill.
Vi pratar inga extrema lyxartiklar utan vanliga saker som folk med normal ekonomi köper ibland i vuxen ålder.
Eller förstör jag hens liv genom att bo kvar och riskerar jag att sambons saker anses som mina och de utmäts? Hatar att saneringen drabbar ens sambo på så många olika nivåer.