Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ah ingen aning. Jag har sett folk som skrivit här som fått beviljat trots lån/spel mindre än 1 år sen. Så tror nog det handlar mer om vilken handläggare man får. :/
Det tror jag med. Jag fick samtalet i förrgår ang min ansökan för tredje gången. Mycket otrevlig handläggare. Jag blev förbannad och han fick mig att känna mig kriminell. Jag accepterar mina skulder men inte att bli behandlad som en lågt stående ras ALDRIG

Det tror jag med. Jag fick samtalet i förrgår ang min ansökan för tredje gången. Mycket otrevlig handläggare. Jag blev förbannad och han fick mig att känna mig kriminell. Jag accepterar mina skulder men inte att bli behandlad som en lågt stående ras ALDRIG

Oh nej. Fyfan. Vad sa handläggaren?? Varför blev det avslag förra gångerna?

Oh nej. Fyfan. Vad sa handläggaren?? Varför blev det avslag förra gångerna?
Jag berättade om att jag har hjälpt min son som var spelmissbrukare, då skrev handläggaren att jag var spelmissbrukare det har dom hakat upp sig på. Jag har flyttat många gånger som har kostat mycket då ville en handläggare se räkningar från biluthyrning, sedan är mitt minne inte så bra. Det gör att jag kommer ej i håg år då jag tagit lån osv. Hur jag än försöker tänka vet jag inte vad jag använt pengarna till mer än att överleva. Jag känner att jag skiter i vad dom svarar i det här läget.. Jag har min värdighet jag är gammal o fattig men inte dum

Snart gått en månad sedan överklagan från collector.. evig väntan.

Är det någon som har erfarenhet från att fått beviljad skuldsanering och ingen borgenär har motsatt sig. Men sen efter att man har blivit beviljad skuldsanering så har borgenär överklagat beslutet till tingsrätten? I så fall, hur gick det? Och hur lång tid tog det från att överklagan gjordes till att tingsrätten gav sitt svar? Fick ni hem någon motivering till varför borgenären har överklagat? Är det vanligt att borgenär överklagar när beslut tagits om skuldsanering? Någon som vet?

Jag berättade om att jag har hjälpt min son som var spelmissbrukare, då skrev handläggaren att jag var spelmissbrukare det har dom hakat upp sig på. Jag har flyttat många gånger som har kostat mycket då ville en handläggare se räkningar från biluthyrning, sedan är mitt minne inte så bra. Det gör att jag kommer ej i håg år då jag tagit lån osv. Hur jag än försöker tänka vet jag inte vad jag använt pengarna till mer än att överleva. Jag känner att jag skiter i vad dom svarar i det här läget.. Jag har min värdighet jag är gammal o fattig men inte dum
Grejen är ju tyvärr att dem måste ju ställa massa frågor och kan man då inte ge ordentliga svar blir det ju jobbigt och försöker dem då trycka vidare så kan det ju uppfattas som väldigt otrevligt trots att det inte är tanken egentligen

Är det någon som har erfarenhet från att fått beviljad skuldsanering och ingen borgenär har motsatt sig. Men sen efter att man har blivit beviljad skuldsanering så har borgenär överklagat beslutet till tingsrätten? I så fall, hur gick det? Och hur lång tid tog det från att överklagan gjordes till att tingsrätten gav sitt svar? Fick ni hem någon motivering till varför borgenären har överklagat? Är det vanligt att borgenär överklagar när beslut tagits om skuldsanering? Någon som vet?
Flertalet här har fått beviljad skuldsanering och precis när den ska bli laga kraft så här någon överklagat.

Oftast har det då enkom handlat om att borgenären missat skuldsaneringen och vill få sin skuld inkluderad, vilket förvisso gör att det tar lite längre tid med allt, men för gäldenären innebär det inget.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp