Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Procentuellt kan nog ingen ge men jag skulle säga att risken är väldigt liten. Det enda jag kan se som skulle sätta käppar i hjulen för dig nu är om någon hittar tillgångar du inte redovisat (tex en bil värd mycket pengar, aktieutdelning osv) eller om någon tycker att du har för "färska" lån eller krediter tagna.
Har du varit ärlig i ansökan och i all kontakt med kfm ser jag ingen anledning till att du skulle få avslag även om någon borgenär väljer att överklaga - däremot kan det dra ut på tiden.
Fortsätt betala din inledande summa tills du hör något annat från kfm.
Tack så mycket för svaret du!! Ja ärlig till 100% har jag varit, bil har jag inte, inte aktier heller, och mina krediter/lån är flera år gamla.. hade även löneutmätning i mellan 1-2 år före jag sökte skidan, så då ska det ju inte vara några problem men man går ju ändå på helspänn tills man får ett svar….

Tack så mycket för svaret du!! Ja ärlig till 100% har jag varit, bil har jag inte, inte aktier heller, och mina krediter/lån är flera år gamla.. hade även löneutmätning i mellan 1-2 år före jag sökte skidan, så då ska det ju inte vara några problem men man går ju ändå på helspänn tills man får ett svar….
Ja då känns det oerhört långt bort att du nu skulle få avslag. Du kan säkerligen sitta lugnt i båten och bara vänta ut tiden :) Lycka till med din skuldsanering! :folded:

Hej!
Sitter nu hos kronofogden och accepterat min situation :)
Tanken är att söka skuldsanering pga dröjsmålsräntan på min skuld på 1,5 mille är 22%.
Allt är pga spelmissbruk men har en fråga, jag har inte bråttom med ansökan till sanering men undrar vad som vore lämplig tid att vara spelfri innan man ansöker?

Hej!
Sitter nu hos kronofogden och accepterat min situation :)
Tanken är att söka skuldsanering pga dröjsmålsräntan på min skuld på 1,5 mille är 22%.
Allt är pga spelmissbruk men har en fråga, jag har inte bråttom med ansökan till sanering men undrar vad som vore lämplig tid att vara spelfri innan man ansöker?
Jag har läst här på forumet 1-1,5 år + att man ska ha sökt och fått behandling för sitt spelmissbruk men de som själva har haft spelmissbruk får gärna rätta mig om jag har fel.

Jag har läst här på forumet 1-1,5 år + att man ska ha sökt och fått behandling för sitt spelmissbruk men de som själva har haft spelmissbruk får gärna rätta mig om jag har fel.
Okej låter ju bra, har inte bråttom som sagt för egen del, aldrig varit slösaktig eller shoppat kläder,elektronik bilar eller något överhuvudtaget.
Enbart speldjävulen, lite synd med tanke på att man lever automatiskt snålt annars.

Hoppas dock få skuldsanering nästa år för barnens skull.
Det är det enda som tynger mig

Okej låter ju bra, har inte bråttom som sagt för egen del, aldrig varit slösaktig eller shoppat kläder,elektronik bilar eller något överhuvudtaget.
Enbart speldjävulen, lite synd med tanke på att man lever automatiskt snålt annars.

Hoppas dock få skuldsanering nästa år för barnens skull.
Det är det enda som tynger mig
Hur länge har du varit spelfri och har du gått i behandling ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp