Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det var det jag tänkte också, att betalplanen förlängs. Dock så läste jag nu på kronofogdens hemsida att betalplanen förlängs om borgenärerna ansöker om omprövning, men inte om man själv ansöker?
Har för mig jag läst någonstans tidigare i tråden att man kan få förlängd betalplan om man själv söker omprövning om det är en stor skillnad i inkomst än det betalplanen är uträknat från. Någon annan kan nog ge ett mer definitivt svar.
Skulle dock vara märkligt om din betalplan kan bli ändrad om den är på fyra år och du får en ny tjänst med mycket högre lön det fjärde året men inte om man själv ansöker om omprövning om de uppgifter man tidigare lämnat inte stämmer.

Om inkomsten visar sig vara 8000kr/mån högre än anmält första året av skuldsaneringen, vad händer då (har betalplan på 3 av 5 år)? Pga olika ersättningar och engångsutbetalningar av försäkringar osv från typ 70 olika håll så har det inte gått att i förväg uppskatta inkomsten för året men nu inser vi att den diffar waaay mycket mot vad beslutet grundar sig på. Vad gör man? Finns det en risk att beslutet rivs upp eller är det vanligaste att man får förlängd betalplan?
Ska givetvis ansöka om omprövning.

Kanske förlängs något år för att kompensera. Du kan inte få skuldsanering upphävd på egen omprövning

Hej alla! Nu är det såhär att jag sökt skuldsanering och kommit så långt på vägen att jag fått inledande och förra veckan fick jag ett stort brev med ett förslag på skuldsanering. Som jag godkänt! Även de tråkiga nyheterna att min handläggare skulle sluta på kronofogden, tyckte hon var bra att ha att göra med… nu till min fråga, när man har kommit såhär långt, hur stor chans är det att det skulle bli nekat? Går verkligen runt med ångest och nervositet nu… en skuldsanering betyder verkligen allt för mig efter dessa jobbiga år…

Hej alla! Nu är det såhär att jag sökt skuldsanering och kommit så långt på vägen att jag fått inledande och förra veckan fick jag ett stort brev med ett förslag på skuldsanering. Som jag godkänt! Även de tråkiga nyheterna att min handläggare skulle sluta på kronofogden, tyckte hon var bra att ha att göra med… nu till min fråga, när man har kommit såhär långt, hur stor chans är det att det skulle bli nekat? Går verkligen runt med ångest och nervositet nu… en skuldsanering betyder verkligen allt för mig efter dessa jobbiga år…
Risken är i stort obefintlig så länge du varit ärlig om inkomst, tillgångar osv. Skulle du däremot ha förskönat dina tillgångar och det kommer fram lär du få avslag tämligen direkt.
Jag antar att du varit helt ärlig under din ansökan och era samtal så du kan säkert sitta lugnt i båten och vänta ut tiden innan det vinner laga kraft :)

Risken är i stort obefintlig så länge du varit ärlig om inkomst, tillgångar osv. Skulle du däremot ha förskönat dina tillgångar och det kommer fram lär du få avslag tämligen direkt.
Jag antar att du varit helt ärlig under din ansökan och era samtal så du kan säkert sitta lugnt i båten och vänta ut tiden innan det vinner laga kraft :)
Ja ärlig har jag verkligen varit. Blev lite orolig eftersom min handläggare slutat och jag förmodar att någon annan kommer ta över efter henne. Som jag förstått det nu så ska borgenärerna få säga sitt efter att jag godkänt kronofogdens förslag. Så det gjorde mig lite orolig. Sen undrar jag om någon här har någon aning hur det funkar med semestertillägg på lönen? Fick lite mer än 2000kr extra på min lön denna månaden såkallat semestertillägg, är det något man ska ringa in om? Vill ju inte att det ska vara en orsak till att få ett nej.

Ja ärlig har jag verkligen varit. Blev lite orolig eftersom min handläggare slutat och jag förmodar att någon annan kommer ta över efter henne. Som jag förstått det nu så ska borgenärerna få säga sitt efter att jag godkänt kronofogdens förslag. Så det gjorde mig lite orolig. Sen undrar jag om någon här har någon aning hur det funkar med semestertillägg på lönen? Fick lite mer än 2000kr extra på min lön denna månaden såkallat semestertillägg, är det något man ska ringa in om? Vill ju inte att det ska vara en orsak till att få ett nej.
Tror inte din nya handläggare kommer ge dig avslag bara sådär utan det är om det framkommer något som inte framkommit tidigare. Det som kan vara är om någon av borgenärerna tycker att något av dina lån är för färskt eller så, men oftast brukar borgenärerna få finna sig i att du får godkänd sanering.
Då du har inledande är det inte en dum grej att ta upp med din handläggare, om du däremot har en sanering som vunnit laga kraft behöver du inte informera om förhöjd inkomst så länge den understiger 4-5000 kr/månaden.
Tänk "better safe than sorry", bättre att kontakta skusan en gång för mycket med frågor än en gång för lite. Om du själv kontaktar om förhöjd inkomst så riskerar du inte saneringen, det gör du däremot om någon av borgenärerna gör det, alltså det som kallas omprövning.

Nya lagar om ämnet gällande skuldsatta föräldrar med barn träder i kraft nästa år: 1200kr höjt: Förbehållsbelopp löneutmätning
(Ovan är en klickbar länk till regeringen)

Om jag förstår det rätt gäller detta alltså inte personer med skuldsanering? Eller räknas skuldsanering som löneutmätning?

Om jag förstår det rätt gäller detta alltså inte personer med skuldsanering? Eller räknas skuldsanering som löneutmätning?
Kan inte tänka mig att det ska gälla för skuldsanering då man redan har en buffert samt två betalningsfria månader men jag kan ha fel.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp