- Meddelanden
- 562
- Mottagna reaktioner
- 241
- Poäng
- 417
Ser de nu, sorryDu frågade nog fel person.
Ser de nu, sorryDu frågade nog fel person.
Hur lång tid har du väntat? Jag sökte juli 2020 inledande dec o inget klart ännu....
Är det inte där handläggaren arbetar?Skuldsaneringsenheten
Beror nog helt på omfattningen av ditt ärende. Läst flertalet i tråden som fått vänta flera veckor om inte mer.Är det normalt att det tar minst 3 veckor för att få ett avslag/inledande efter handläggaren tagit kontakt första gången? Jag tycker att dom flesta brukar skriva att de tar ett par dagar. Jag har inte behövt komplettera eller något heller som kan dra ut på tiden
Ok, ja det är inte så omfattande direkt vad jag kan säga iallafall.Beror nog helt på omfattningen av ditt ärende. Läst flertalet i tråden som fått vänta flera veckor om inte mer.
Fast det kan ju vara därför det drar ut på tiden? Inga barn att försörja exempelvis. Handläggaren ska ju först och främst reda ut om du är kvalificerat insolvent eller inte, då ska hen tänka 10-15 år framåt och försöka lista ut om du på dessa 10-15 år har en ärlig möjlighet att betala bort dina skulder eller inte, jag tror inte man gör det på en pisskvart...Ok, ja det är inte så omfattande direkt vad jag kan säga iallafall.
Ensamstående med fast inkomst som sökt sanering.
Inga barn, ingen sambo, inga konstigheter alls som gör att det ska behöva dra ut så mycket på tiden
Ja jo så kan det ju förstås vara, men tänker att jag har inte så mycket på sidan om så att säga som måste tas med i beräkningarna.Fast det kan ju vara därför det drar ut på tiden? Inga barn att försörja exempelvis. Handläggaren ska ju först och främst reda ut om du är kvalificerat insolvent eller inte, då ska hen tänka 10-15 år framåt och försöka lista ut om du på dessa 10-15 år har en ärlig möjlighet att betala bort dina skulder eller inte, jag tror inte man gör det på en pisskvart...
Sen beror det ju på hur tydlig du varit i din ansökan, kan ju vara så att hen måste kolla upp uppgifter du inte lämnat i din ansökan men som framkommit av erat samtal.
Jo det stämmerÄr det inte där handläggaren arbetar?
Även en handläggare kan bli sjuk, ta semester eller vabba.Har du fått inledande? Eller är det det svaret du väntar på?
Min handläggare ringde för 3 veckor sedan, inte ett ljud sen dess.
Läser man hur det är för många andra brukar det ta ett par dagar