Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,
Hur ser ditt spelande ut nu?
Jag skulle säga att ett aktivt spelande är ett större problem för skuldsanering än nya lån.

Jag tror dessutom att du inte kan hemlighålla detta för din fru och inte heller att du skall göra det.
Att vara själv i situationen gör ångesten än värre och genom att berätta så tror jag du kommer uppleva att ångesten sjunker ordentligt trots att det inte känns så i den situation du befinner dig nu.
Dessutom kanske inte reaktionen från din fru blir den du förväntar dig...
har stängt av mig från spel via www.spelpaus.se

Kan jag se nånstans om min skatteåterbäring går åt att betala mina skulder eller om jag får ut det nu i Juni? Står det redan nu hos nån myndighet (Skatteverket, KF, etc.) ? Jag är i slutfasen av inled. sanering, väntar bara på att borgenärerna ska överklaga ellr ej

Kan jag se nånstans om min skatteåterbäring går åt att betala mina skulder eller om jag får ut det nu i Juni? Står det redan nu hos nån myndighet (Skatteverket, KF, etc.) ? Jag är i slutfasen av inled. sanering, väntar bara på att borgenärerna ska överklaga ellr ej
En jag känner fick sitt skattebesked och där stod det att återbäringen går till kfm. Hen hade tur så saneringen blev godkänd nu innan den betalas ut så hen får den på kontot nu.
Mao så framgår det rätt tydligt av papperna du får från skatteverket

Har du inledande så utmäta inte skatteåterbäringen men däremot kan du få betala in den om din handläggare anser det.

Har du inledande så utmäta inte skatteåterbäringen men däremot kan du få betala in den om din handläggare anser det.
Fast hen jag pratade om hade inledande och den skulle utmätas ändå....
Nej, inga A-mål eller snarlikt

Fast hen jag pratade om hade inledande och den skulle utmätas ändå....
Nej, inga A-mål eller snarlikt
Då ska hen betala in den och det är inte utmätning.
Har du skuldsanering så ingår alla skulder som uppstått innan inledande och utmätning upphör.

Då ska hen betala in den och det är inte utmätning.
Har du skuldsanering så ingår alla skulder som uppstått innan inledande och utmätning upphör.
Fast efter beslut så fick hen veta av både skusan och skatteverket att pengarna kommer till hens konto i Juni?
Tycker det verkar oklart från kfms sida... Som tidigare skrivet, godtyckligt..

har stängt av mig från spel via www.spelpaus.se

Bra att du stängt av dig! :tummen: :)
Ta tag i behandlingen mot spelberoende också nu. Låt inte tiden gå. För då är det lätt att man kommer in i djupare depression och då blir det aldrig av.
Jag skrev på 1177 till min vårdcentral att jag mådde dåligt och har spelberoende som jag verkligen måste ha hjälp med.
Två dagar senare fick jag meddelade att jag va inbokad på första möte med läkaren på beroendecentrum. Sedan rullar det bara på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp