Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jäkla ingen rolig sits att bli utkastad utan bank Id , vet att du kommer få öppna konto hos marginalen och Svea ekonomi och få visa kort till utan problem ! Dock så behöver man ett bank Id sedan innan för att kunna logga in .

Nej. Känner man sig ju rätt handikappad om så skulle bli fallet. Nästan så man tror dom gör så för att dom vill att man ska byta bank för man är inte någon "bra" kund för dom.

Hej
Någon som kan hjälpa med min fråga?
Jag blev beviljad skuldsanering för över 1 år sedan.
Några mån senare skildes jag, och nu hotar min ex fru att dra tillbaka medgivandet till KF angående våra gemensamma skulder som hon gick med på ska ingå i skuldsaneringen.
Kan hon göra det?
Hennes ursäkt är att hon nu själv har hamnat hos KF med löneutmätning, men hon förstår inte att jag betalar min del genom skuldsaneringen, och det hon har dragit på sig efteråt är inte mitt problem.
Tacksam för svar

Nej. Känner man sig ju rätt handikappad om så skulle bli fallet. Nästan så man tror dom gör så för att dom vill att man ska byta bank för man är inte någon "bra" kund för dom.
Jag tror det är som du säger !

Kanske ska du testa att gå tillbaka till Nordea då? Som sagt, min man hade inledande när han öppnade konto åt hela familjen hos Nordea med alla tillval osv, inga problem trots att han vid tillfället hade skuldsaldo hos kronofogden på många hundra tusen.

Ja, lutar nog åt det. Man vill ju inte gå balansgång på kanten att från en dag till en annan så funkar ingenting. Så lika bra att få det gjort innan det (om det skulle göra det) skiter sig. :)
Men hade två lån hos Nordea och bara bytte bank och "försvann" för dom inte skulle kunna dra autogiro. Så får se om dom vill ha tillbaka mig. Annars får jag kika vidare på andra banker. :)

Nej, det blir ju problem, helt klart.

Kikar runt lite snabbt nu bara och chattade med en bank. Där är det inga problem att öppna om man har skuldsanering och man får tillgång till alla banktjänster.
Dock så är jag inte jättepepp på att ansöka om att öppna ett konto i en annan bank just nu då dom kommer ta en UC. Kanske sätter käppar i hjulet när man har inledande då
man kanske blir ifrågasatt varför en bank tar ett UC på mitt intiativ. :thinking:
Aja, hoppas risken är liten att dom skulle dra in bankid på banken jag har nu. Får hålla ut tills allt förhoppningsvis är klart. :folded:

Kikar runt lite snabbt nu bara och chattade med en bank. Där är det inga problem att öppna om man har skuldsanering och man får tillgång till alla banktjänster.
Dock så är jag inte jättepepp på att ansöka om att öppna ett konto i en annan bank just nu då dom kommer ta en UC. Kanske sätter käppar i hjulet när man har inledande då
man kanske blir ifrågasatt varför en bank tar ett UC på mitt intiativ. :thinking:
Aja, hoppas risken är liten att dom skulle dra in bankid på banken jag har nu. Får hålla ut tills allt förhoppningsvis är klart. :folded:
Jag kommer att byta bank efter jag är klar med skusan i april. Kommer välja Länsförsäkringar för att få rabatt på mina försäkringar bl a samt att jag endast hört gott om dom. Dessutom har dom bra personlig service i min kommun så det kommer nog bli bra.

Jag kommer att byta bank efter jag är klar med skusan i april. Kommer välja Länsförsäkringar för att få rabatt på mina försäkringar bl a samt att jag endast hört gott om dom. Dessutom har dom bra personlig service i min kommun så det kommer nog bli bra.

Det låter super. Kanon med personlig service. Jag har också bara hört gott om dom. Eller.. ja från en person. :facejoy: Men han var supernöjd med hur bolån och allt sådant hanterades när han flyttade allting.

Det låter super. Kanon med personlig service. Jag har också bara hört gott om dom. Eller.. ja från en person. :facejoy: Men han var supernöjd med hur bolån och allt sådant hanterades när han flyttade allting.
Ja, jag har flera i min omgivning som är nöjda. Kommer att sätta mig med en rådgivare för att få råd och stöd i ett pensionssparande samt ett "vanligt" sparande.

Ja ett sådant test ligger på KF:s hemsida. Sök på skuldsanering.
Ja, fick tipset igår efter jag mejlat kf om några frågor och då hade jag redan ansökt men där blev jag beviljst. Men bara att vänta och se om de stämmer :facejoy::facejoy:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp