Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Problemet som kan uppstå är att kfm ger dig avslag just för att du fortsätter betala... Det är som tidigare skrivet att gynna en borgenär och det går inte vägen hos kfm

Ok! Även om det handlar om tre-fyra stycken? Av 30 stycken? Skrev på messenger till kf och fick svar såhär:

Många av våra kunder som ansöker om skuldsanering brukar ha svårt att betala på sina skulder under tiden ärendet väntar på handläggning. Det viktigaste är att man prioriterar att betala boende, el och andra löpande utgifter så får man i den mån man kan betala på skulderna också.

Men vet inte.. Vill ju inte få avslag och samtidigt inte missbrukad kredit.

Ok! Även om det handlar om tre-fyra stycken? Av 30 stycken? Skrev på messenger till kf och fick svar såhär:

Många av våra kunder som ansöker om skuldsanering brukar ha svårt att betala på sina skulder under tiden ärendet väntar på handläggning. Det viktigaste är att man prioriterar att betala boende, el och andra löpande utgifter så får man i den mån man kan betala på skulderna också.

Det svaret fick jag oxå när jag frågade kfm, är det nåt över efter man har betalat sina viktiga avgifter så kan man lägga dom på skulder fram tills man ev får inledande

Då har du alternativ om du får avslag antar jag?

Om man har en förfallen mobilfaktura som hamnat hos inkasso kan man betala den eller räknas det som gynnande av borgenär? Den hamnade hos inkasso dagarna innan jag fick inledande.

Om man har en förfallen mobilfaktura som hamnat hos inkasso kan man betala den eller räknas det som gynnande av borgenär? Den hamnade hos inkasso dagarna innan jag fick inledande.

Den ska ingå i din skuldsanering ju

Finns inga halvor. Man är fullt betalningsskyldig till sista krona, får ena låntagaren skuldsanering utan betalplan får den andra betala allt.
Man är solidariskt betalningsansvarig, inte skyldig att betala halva lånet
Räkna dom av det dom får in i skuldsaneringen ? Så andra personen slipper lite iallafall :)

Men kan man inte betala den andra personen ”bakom stängda dörrar” kontant för lånekostnaden om man nu kan avvara den summan såklart under sin sanering? Vem ska få reda på det?

Vet att det inte är rätt, men för att rädda relationen med den andre som kanske är familj, bästa vän osv... känns oerhört grymt att lämna någon som ställt upp på en i sticket så med stora belopp att betala. Det kanske i sin tur leder till att den personen inte kan betala och också hamnar hos kronofogden. Usch vilken sits.

Du ska väl sluta betala på alla lån när du söker skuldsanering? Annars gynnar du ju vissa borgenärer...
Nej ! Det gäller endast från då man får inledande skuldsanering - då SKA man sluta betala till borgenärerna ! Dessförinnan gör man som man ”vill/kan”.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp