Jag känner att du måste sluta spela helt och hållet. Allt du kan göra för att gynna processen. Det kan bli så att kontoutdrag krävs och att dina speltransaktioner kan bli ditt fall.
Jag stängde ner 2 av mina banker som haft extremt mycket speltransaktioner för 6 månader sedan, ungefär vid ansökan.
Den bank jag har nu har ett fåtal transaktioner i närtid, eller ja ganska många med tanke på att jag hela tiden tar ut mina pengar via swish så det går fram och tillbaka.
Jag vill också påpeka att jag använt svenska spel som en knytpunkt för att flytta pengar mellan mina bankkonton snabbt då jag saknar svenska betalkort.
Insättning med swish, sedan tagit bort swish på bank 1, kopplat på det på bank 2 direkt med samma nummer för att sen ta ut pengar direkt. På så sätt har jag kunnat flytta pengar mellan konton utan att behöva vänta flera timmar.
Sluta spela är inget jag vill i grund och botten då det är den enda hobby och sysselsättning jag tycker är kul och är en ganska stor del av mitt liv. Dock är jag inte dummare att förstå att jag aldrig kan sätta mig vid ett blackjack eller roulette bord någonsin igen. Övriga typer av spel har aldrig varit något problem för mig.
Jag får väl ta till mig av ditt tips och spela på vänners konton istället genom att låna dessa.
Tråkigt att man bara inte kan vara ärlig och förklara hur det ligger till. Bättre att vara öppen än att hymla och smyga som man gjort tidigare. Jag har inget att dölja och det är som sagt lönlöst att ens söka skuldsanering om man inte har kontroll. Skulle aldrig vaska den chansen genom att återfalla i gamla vanor.
Faller ansökan på det så är det tråkigt, men då får jag väl omvärdera och hålla mina kontoutdrag rena från och med nu men tråkigt att det ska behöva ”fuskas” istället för att vara öppen och rak.
Senast ändrad: