Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag sparar allt till buffert, mycket som kan hända under fem år som kostar pengar.

Grattis till din sanering! :)

Tusen Tack!

Ok jo funderar på att göra desamma. Att man lägger undan någon tusenlapp.

O
Jag har haft sanering i fyra år, jag har 10 betalningar kvar, klar april-22. Ärligt sagt så har inte speciellt mycket varit jobbigt. Jag berättade för mina vänner om läget direkt nästan och förklarade att vissa saker kan jag inte vara med på under några år, t ex nån resa, äta ute mm. Tiden har gått fort och jag har bara fått förståelse och uppmuntran från omgivningen.
Jag bor ensam och har inga barn så jag har bara behövt sköta mig själv dessutom.

Tiden innan jag släppte till KF och så småningom fick skusan var mycket värre med ångest om ekonomi etc. Det har som sagt funkat bra. Att ha kvar 5-6000 efter räkningar mm/månad är betydligt mer än hur det var innan.

Ok då har du ju inte länge kvar, bra kämpat! Dem sista månaderna kommer ju gå fort!

Jag har valt att inte berätta för någon och kommer inte göra det heller. Jag ska fan klara av detta och ser en ljusning.
Tiden före var så jobbig när man fick 20 räkningar varje månad o kravbrev hela tiden. Nu kan jag sova om nätterna.

O

Ok då har du ju inte länge kvar, bra kämpat! Dem sista månaderna kommer ju gå fort!

Jag har valt att inte berätta för någon och kommer inte göra det heller. Jag ska fan klara av detta och ser en ljusning.
Tiden före var så jobbig när man fick 20 räkningar varje månad o kravbrev hela tiden. Nu kan jag sova om nätterna.
Jag gjorde en lista med alla månader som jag skall betala och när jag ser att det är draget så tar jag bort en månad på listan. Det har varit till hjälp för mig att se hur det minskar..

Jag gjorde en lista med alla månader som jag skall betala och när jag ser att det är draget så tar jag bort en månad på listan. Det har varit till hjälp för mig att se hur det minskar..

Men tack, så ska jag oxå göra :)
Jag försöker inte tänka ordet skuldsanering, utan ser det som att det är ett stort banklån att betala tebax. :)

• Gilla
Reaktioner: EES
Får min hyresvärd reda på att jag har skuldsanering?

Jag har inga obetalda hyresskulder och har aldrig haft.

Tänkte bara om dem medelar ändå?

Får min hyresvärd reda på att jag har skuldsanering?

Jag har inga obetalda hyresskulder och har aldrig haft.

Tänkte bara om dem medelar ändå?
Nej, din hyresvärd får inte reda på det.
Enda möjligheten till det är om hyresvärden läser POIT, kontaktar KF eller om du berättar. Jag kan inte se någon annan möjlighet.

Nej, din hyresvärd får inte reda på det.
Enda möjligheten till det är om hyresvärden läser POIT, kontaktar KF eller om du berättar. Jag kan inte se någon annan möjlighet.

Ok hur ofta läser privatpersoner/hyresvärdar poit? Kanske svårt att svara på..Men jag visste inte ens att poit fanns innan jag läste om det här på forumet..

Ok hur ofta läser privatpersoner/hyresvärdar poit? Kanske svårt att svara på..Men jag visste inte ens att poit fanns innan jag läste om det här på forumet..
Jag tror du kan släppa din oro om detta. Gläd dig åt din beviljade skusan istället för att lägga oro på "what if´s" :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp