Jag håller med till fullo.Sjukt, kan dom inte sätta som krav att borgenärerna ska fatta ett beslut inom 2 veckor, bestrida eller godkänns avb planen. Galet att det kan ta så lång tid.
Ja du kan få avslag pga invändning från långivare/inkasso.Kan man få avslag efter inledande pga en borgenär motsätter sig? Oavsett om det är privatskuld eller inte. Spelar det någon roll hur stor skulden hos den som motsätter sig är i jämförelse med övriga skulder?
Det som spelar roll är ju om orsaken till att de motsätter sig är legitim. Inte vilket belopp det handlar om.Kan man få avslag efter inledande pga en borgenär motsätter sig? Oavsett om det är privatskuld eller inte. Spelar det någon roll hur stor skulden hos den som motsätter sig är i jämförelse med övriga skulder?
Det som spelar roll är ju om orsaken till att de motsätter sig är legitim. Inte vilket belopp det handlar om.
Det kan vara för nya lån. Att man inte gjort allt man kan för att lösa sina skulder, att man inte har varit spelfri tillräckligt lång tid (om man har spelberoende). Bara några exempel.Kan någon ge några exempel på anledningar förutom brottsliga eller olika former av missbruk
som skulle kunna leda till avslag? Nån dom varit med om detta?
Det kan vara för nya lån. Att man inte gjort allt man kan för att lösa sina skulder, att man inte har varit spelfri tillräckligt lång tid (om man har spelberoende). Bara några exempel.
Mitt beslut blev överklagat men KF gick på min linje. Inkassobolaget ansåg att jag inte gjort allt jag kunnat genom att kontakta dom om avbetalningsplan bl a.
Jag hade kontaktat ett antal av långivarna men när det inte gav något så avslutade jag det. Dessutom hade inte avbetalningsplaner hjälpt heller eftersom skulden var såpass stor.Det här med att kontakta inkassobolagen och göra upp betalningsplaner faller ju lite om personen i fråga inte har pengar att betala av något med.
Dock bör man ju såklart kontakta bolagen och informera om situationen och när man har möjlighet givetvis göra avbetalningsplaner. Men märkligt att det kan ses som ett skäl till avslag för en hel skuldsanering.
Bra att dom valde att gå på din linje.