Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De är ju lite sega på att svara å nån som sålt vidare osv , men räkna med 4 månader minst

Fack och A-kassa får du inte behålla, betalas med förbehållsbeloppet. Dock skall du kolla med facket om sänkt avgift under tiden för skuldsanering. Jag betalar ca 55:-/månad för medlemskap under saneringen och det finns flera fackförbund som har samma möjlighet.
Vilket fackförbund tillhör du ? Jag pratade med id metall å de har aldrig hört nåt sånt

Sambon fick inledande i november, väntar fortfarande beslut. Förslaget skickades ut till borgenärer för ca en vecka sen. Massa krångel längs vägen med borgenärer som struntar i att svara, inte anmäler sina skulder i tid, säljer skulder osv. Nu får vi se om någon invänder. Handläggaren skrev att de har två veckor på sig att svara på delgivningen om skuldsanering, och därefter 3 veckor på sig att godkänna/motsätta sig. 9 april sändes allt ut... kommer säkert vara någon som protesterar över nån liten obetydlig summa i sammanhanget så vi får nog räkna med ännu längre tid till beslut.

Sambon fick inledande i november, väntar fortfarande beslut. Förslaget skickades ut till borgenärer för ca en vecka sen. Massa krångel längs vägen med borgenärer som struntar i att svara, inte anmäler sina skulder i tid, säljer skulder osv. Nu får vi se om någon invänder. Handläggaren skrev att de har två veckor på sig att svara på delgivningen om skuldsanering, och därefter 3 veckor på sig att godkänna/motsätta sig. 9 april sändes allt ut... kommer säkert vara någon som protesterar över nån liten obetydlig summa i sammanhanget så vi får nog räkna med ännu längre tid till beslut.
Kan tillägga att det i juni är 1 år sedan ansökan signerades....

Kan tillägga att det i juni är 1 år sedan ansökan signerades....

Sjukt, kan dom inte sätta som krav att borgenärerna ska fatta ett beslut inom 2 veckor, bestrida eller godkänna avb planen. Galet att det kan ta så lång tid.

Senast ändrad:
Hej!
Är det någon som vet hur lång tid det kan ta för tingsrätten att bedöma en överklagan om skuldsanering? Senast den 6e april skulle mina borgenärer ha inkommit till tingsrätten angående min överklagan om ett inledande beslut. Men har fortfarande inte fått något brev hem än från tingsrätten om att dom är klara eller inte Jag får såååån ångest av att dag och och dag in vänta på att posten ska komma..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp