Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Möjligen lite ökat inflöde men inte så det skiljer veckor i åtgärdstid. Ökade ärndemängder till andra processer påverkar inget.
Vet inte varför inkassobolagen skulle ha färre anställda, dom jobbat hemifrån vad jag vet som de allra flesta

Som sagt, bara en gissning från min sida då de flesta bolag drabbats av covid i nån form som tex nedskärningar och ökad arbetsbörda etc. Men absolut bäst är att ringa krf och fråga om man tycker svarstiden är för lång.

Inkassobolagen har nog jobb.
Ja ring är bäst. Det troliga är att något brev kommit bort

Handläggningstiden hos kfm är jag så imponerad över. Blev uppsagd pga coronan och sökte omprövning för nytt jobb, dock en mycket mindre lön men en tillsvidare anställning.

Fick den nya betal planen för två veckor sedan.

Man får ingen bekräftelse pappersvägen eller via epost, utan handläggaren ringer upp

Jag fick aldrig nåt brev på att de mottagit min ansökan. Eller mejl. Däremot så kunde jag se att mitt ärende var inskickat och vilket datum på KFM's hemsida.

Hörde inget från dem innan min handläggare ringde upp och sa att hon är den som ska handlägga mitt ärende. Detta ca 3,5 månad efter inskickad ansökan.

Jag fick aldrig nåt brev på att de mottagit min ansökan. Eller mejl. Däremot så kunde jag se att mitt ärende var inskickat och vilket datum på KFM's hemsida.

Hörde inget från dem innan min handläggare ringde upp och sa att hon är den som ska handlägga mitt ärende. Detta ca 3,5 månad efter inskickad ansökan.

Då skulle jag gissa på att något blev fel i ditt fall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp