Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok. Glad för din skull :) !
Undra hur krf kommer ändra din avb plan?
Jag gissar att jag får betala överskottet med lönen i 3 år, å lever som jag gör idag .. vilket inte gör mig nånting :) vill de att jag ska betala längre så är det oxå ok ! Man lär sig leva utan pengar och det är så skönt ! Pengar är fan inte allt

Jag vet inte varför du återkommer till att skulder är privata. Sånt spelar ingen roll
Spelar det ingen roll om det är privata skulder eller skulder till företag i chansen till att få en skuldsanering? Förstod jag rätt?

Spelar det ingen roll om det är privata skulder eller skulder till företag i chansen till att få en skuldsanering? Förstod jag rätt?

Vem skulderna är till har ingen avgörande betydelse.
Men de vänner eller släktingar det är frågan om som lånat ut får inte fullbetalt heller

Jag har inte haft skuldsanering så länge men idag fick jag ett brev i Kivra från Kfm om en skuld från Axactor (Ferratum) på cirka 40 tusen. Detta lånet är ju flera år gammalt. När jag loggar in på Kronofogden står det beloppet där nu men varför skickar dom in efter skuldsanering är spikad? Borde inte den bli nekad direkt av Kronofogden? Fan man som mått så bra så blir man orolig i magen direkt. Har mailat min tidigare handläggare men tänkte frågar här också om någon varit med om samma.

Jag har inte haft skuldsanering så länge men idag fick jag ett brev i Kivra från Kfm om en skuld från Axactor (Ferratum) på cirka 40 tusen. Detta lånet är ju flera år gammalt. När jag loggar in på Kronofogden står det beloppet där nu men varför skickar dom in efter skuldsanering är spikad? Borde inte den bli nekad direkt av Kronofogden? Fan man som mått så bra så blir man orolig i magen direkt. Har mailat min tidigare handläggare men tänkte frågar här också om någon varit med om samma.

Antagligen har axactor bara gjort fel.
Om dom söker verkställighet så prövas inte om skuldsaneringen påverkar det hela pga att det inte finns stöd för att pröva det. Det är upp till dig att invända, annars får du nog snart löneutmätning

Antagligen har axactor bara gjort fel.
Om dom söker verkställighet så prövas inte om skuldsaneringen påverkar det hela pga att det inte finns stöd för att pröva det. Det är upp till dig att invända, annars får du nog snart löneutmätning

Men ska inte alla skulder som uppkommit innan saneringen inleds ändå räknas in även om nån anmäler skulden sent till krf?

Tex om jag glömmer att rapportera en privatskuld, sen lämnar den personen eller företaget in skulden 3 månader efter beslutad skuldsanering. Då borde väl deras krav ha förverkats och således kan dom ej kräva pengar av mig?

Men ska inte alla skulder som uppkommit innan saneringen inleds ändå räknas in även om nån anmäler skulden sent till krf?

Tex om jag glömmer att rapportera en privatskuld, sen lämnar den personen eller företaget in skulden 3 månader efter beslutad skuldsanering. Då borde väl deras krav ha förverkats och således kan dom ej kräva pengar av mig?

Japp
Läs mitt svar igen.

Angående mitt inlägg om min lösa tand. Beviljades f-tandvård.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp