Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är oftast orsaken till att man blir nekad? Är det borgenärerna som kan ställa till med besvär? Lr är det KFM som tar det slutgiltiga beskedet?
Det finns olika orsaker till detta. Det kan vara för nya skulder, att man har ett spelberoende som inte är behandlat, etc etc...du hittar mycket svar i tråden om du läser.
Slutligen är det Kfm som beslutar i de flesta fall.

Det finns olika orsaker till detta. Det kan vara för nya skulder, att man har ett spelberoende som inte är behandlat, etc etc...du hittar mycket svar i tråden om du läser.
Slutligen är det Kfm som beslutar i de flesta fall.

Ok tack för svar!
Då jag fick inledande i feb, så borde ju slutgiltiga beskedet komma juni/juli?

Vad händer om jag ansöker om ett lån nu under inledande? Kan dem kolla upp sånt?

Ok tack för svar!

Vad händer om jag ansöker om ett lån nu under inledande? Kan dem kolla upp sånt?
Du skall inte ta några nya lån under din inledande fas eller skuldsanering!
Det är endast de lån som finns innan datum för inledande som omfattas av saneringen. Om du tar nya lån som går till KF kommer dessa att utmätas på ditt förbehållsbelopp.

Besked kan komma fortare än så om beslut.

Ok tack för svar!

Ansöker du om lån under inledande hoppas jag du blir nekad.

• Gilla
Reaktioner: p79
Vem vet, det kanske är min sambo som ger mamma pengar varje månad av sin buffert tex för att hon ska kunna överleva. Han har inga restriktioner gällande att ge henne pengar eftersom hon inte är borgenär i hans sanering så vi får väl göra så då.

Jag hoppas ni förstår att jag inte på något sätt är ute efter att göra så att de andra borgenärerna får mindre, de kommer ju fortfarande att få precis exakt det de har rätt till att få och jag får bara behålla mitt förbehåll. Om jag ger sambon pengar som i sin tur ger min mamma pengar.. ja, ni fattar..

Om lånet ni har tillsammans ingår i saneringen och du betalar extra pengar till din mamma så är det att gynna en borgenär. Din mamma kommer ju då få pengar från saneringen plus att du betalar vid sidan av, det betyder ju att hon kommer få mer än någon annan du har skuld till. Så ditt resonemang stämmer ju inte riktigt.

Jag förstår ditt tankesätt och att du inte vill att hon ska få problem. Troligtvis kanske ingen kommer upptäcka det precis som du säger, men likväl är det en risk för saneringen.

Ok tack för svar!

Att söka ett lån under inledande känns som att du inte är redo för en skuldsanering och vad det innebär.
Dessutom så måste du betala på det lånet sidan om din skuldsanering om någon nu mot förmodan beviljar ett lån

Det är därför det är så in i helvetes långa handläggningstider för seriöst folk som vill ha reda på sin ekonomi. För dom måste sålla bort alla rötägg

• Gilla
Reaktioner: p79
Ok tack för svar!

Varför behöver du ta ett lån? Det borde innebära ett direkt avslag.

Det är därför det är så in i helvetes långa handläggningstider för seriöst folk som vill ha reda på sin ekonomi. För dom måste sålla bort alla rötägg

Rötägg är jag verkligen inte!! Men det kanske du är med tanke på ditt otrevlig kommentar när du inte har alls någon aning om hur min situation ser ut!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp