Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Problemet är inte vilka lån som ska ingå i saneringen utan att mamma månadsvis krävs på månadskostnader som hon inte kan betala på egen hand.
Är hon medlåntagare och inte borgensman borde det inte bli någon skillnad mot för nu. Har din halva förfallit till betalning och har du utmätning för det?

Medlåntagaren är ansvarig för att lånet betalas i sin helhet.

Är hon medlåntagare och inte borgensman borde det inte bli någon skillnad mot för nu. Har din halva förfallit till betalning och har du utmätning för det?
”Min halva” krävs min mamma betalning för, det kommer alltså inte förfalla om inte mamma slutar betala.

”Min halva” krävs min mamma betalning för, det kommer alltså inte förfalla om inte mamma slutar betala.
Har ni varsin månadskostnad för lånet? Beror ju på hur lånet är upplagt för det solidariska betalningsansvaret, och när ansvaret för den andra träder i kraft. Har du betalt alltihopa fram till nu med utmätning tex så blir det ju ingen skillnad formellt vid en sanering, du nämnde att du redan nu ger till henne av ditt förbehåll?
Isf borde hon redan ha full betalningsskyldighet?

Har ni varsin månadskostnad för lånet? Beror ju på hur lånet är upplagt för det solidariska betalningsansvaret, och när ansvaret för den andra träder i kraft. Har du betalt alltihopa fram till nu med utmätning tex så blir det ju ingen skillnad formellt vid en sanering, du nämnde att du redan nu ger till henne av ditt förbehåll?
Nej vi har inte varsin månadskostnad, aldrig hört att det finns sådana lån. Det är ett helt vanligt lån där vi har lika stort ansvar. Mamma betalar samtliga lån via sin bank men får pengar av mig för att klara det.

Kommer inte delas isåfall hade dem kunnat ta varsitt lån istället, medlåntagare är ju meningslöst för banken annars. Är ju som en backup ifall den ena inte betalar måste den andre kliva in

Kommer inte delas isåfall hade dem kunnat ta varsitt lån istället, medlåntagare är ju meningslöst för banken annars. Är ju som en backup ifall den ena inte betalar måste den andre kliva in
Ja såklart, men det finns lånformer där lånet är gemensamt men fortfarande med delat betalningsansvar, dvs tex två parter som går in som säkerhet för 50% och inte mer. Det var mest den infon jag var ute efter :)

Snälla kan någon ge svar..

Jag har fått inledande skuldsanering. Min första inbetalning gjorde jag feb-21.

När får man slutgiltiga beskedet?
Kan man bli nekad, trots man har inledande?

Snälla kan någon ge svar..

Jag har fått inledande skuldsanering. Min första inbetalning gjorde jag feb-21.

När får man slutgiltiga beskedet?
Kan man bli nekad, trots man har inledande?
Det slutliga beskedet kan ta några månader beroende på hur man får in svar från långivare bl a.
Ja, man kan bli nekad även om man fått inledande skuldsanering. Under inledande fortsätter utredningen för att se om man blir beviljad eller ej.

Det slutliga beskedet kan ta några månader beroende på hur man får in svar från långivare bl a.
Ja, man kan bli nekad även om man fått inledande skuldsanering. Under inledande fortsätter utredningen för att se om man blir beviljad eller ej.

Vad är oftast orsaken till att man blir nekad? Är det borgenärerna som kan ställa till med besvär? Lr är det KFM som tar det slutgiltiga beskedet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp