Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag håller inte riktigt med där. Det är ju fortfarande vad det är oavsett om dom vet om det eller ej.
Hon "hjälper" bara sin mamma så inget fel med det. Dem lånen står ju inte på henne så blir ju svårt att skicka dem till kronofogden. Och hon kan alltid hävdat att hon bara hjälper sin mamma så inte hon hamnar där med

Rent juridiskt nej om mamman ingår i skuldsaneringen.
Jag har inte läst om det är så men mitt förbehåll gör jag vad jag vill med.

Om mamman ingår i skuldsaneringen och ska få betalningar från den så skulle hon ju bli gynnad om hon får pengar vid sidan om, hon får ju då mer betalt än någon annan som har en skuld med i saneringen. Skulle det vara okej menar du?

Sen att du anser att du får göra vad du vill med ditt förbehållsbelopp tror jag inte gäller i det här fallet. Sen har ju alla människor olika samveten men att det rent skulle vara OKEJ är nog dumt att sitta och säga om man vill vara på den säkra sidan med sin sanering.

Hon "hjälper" bara sin mamma så inget fel med det. Dem lånen står ju inte på henne så blir ju svårt att skicka dem till kronofogden. Och hon kan alltid hävdat att hon bara hjälper sin mamma så inte hon hamnar där med

Jag har en skuld till en närstående som hen tagit i sitt namn som ingår i min sanering. Vem lånet står på spelar ingen roll.

Rent juridiskt nej om mamman ingår i skuldsaneringen.
Jag har inte läst om det är så men mitt förbehåll gör jag vad jag vill med.
Den skuld vi båda står på ingår i de skulder jag ev kommer söka sanering för. De andra står bara mamma på och är ”hennes” skulder.

Ja, men hur ska de få veta? Och hur ska de bevisa att de pengar jag betalar till min mamma är för hennes lån och inte för att stötta hennes dåliga pension, t.ex?

Det vet jag inte. Jag pratade bara om det faktumet att du skulle gynna en av borgenärerna som ingår i din sanering.

Om mamman ingår i skuldsaneringen och ska få betalningar från den så skulle hon ju bli gynnad om hon får pengar vid sidan om, hon får ju då mer betalt än någon annan som har en skuld med i saneringen. Skulle det vara okej menar du?

Sen att du anser att du får göra vad du vill med ditt förbehållsbelopp tror jag inte gäller i det här fallet. Sen har ju alla människor olika samveten men att det rent skulle vara OKEJ är nog dumt att sitta och säga om man vill vara på den säkra sidan med sin sanering.
Som jag skrev så tolkade jag inte det som att mamman var borgenär och att man disponerar sitt förbehåll som man vill.

Min mamma är inte borgenär i min sanering.

Jaha jag fattade det som att ni stod på ett lån tillsammans/ att hon gått in som borgenär för ett lån du har tagit. Om så inte är fallet så har jag missförstått.

Jag har en skuld till en närstående som hen tagit i sitt namn som ingår i min sanering. Vem lånet står på spelar ingen roll.
Nu ingår ju inte mamma i saneringen så gynnar ju inte någon. Skulle hon ha gjort det är det en annan sak då blir det problematiskt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp