Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag var oxå helt arbetslös med akassa när jag ansökte om skuldsanering förra året .
Jag blev uppringd av min handläggare före inledande. O sen fick jag svar om inledande några dar efter
Okej. Ja jag har a-kassa på 100%, arbetslös för första gången i mitt liv sedan december men kommer inte kunna jobba heltid förrän om ca 5-6 år pga barn med funktionsnedsättning. En deltidslön på 70% blir typ samma som min a-kassa så jag hoppas det inte faller på det.
Men räknar som sagt inte med något.

Hej,

Har skuldsanering sedan drygt ett och ett halvt år tillbaka i tiden. Har under tiden sökt två omprövningar då min ekonomi förändrats. Skulle i år få tillbaka drygt 13 000 kronor i skatteåterbäring men fortfarande ej fått pengarna. Det står på Kronofogdens hemsida att man får behålla pengarna sålänge skuldsaneringen är beviljad. Kan någon hjälpa mig och reda ut detta? Tacksam för svar.

Hej,

Har skuldsanering sedan drygt ett och ett halvt år tillbaka i tiden. Har under tiden sökt två omprövningar då min ekonomi förändrats. Skulle i år få tillbaka drygt 13 000 kronor i skatteåterbäring men fortfarande ej fått pengarna. Det står på Kronofogdens hemsida att man får behålla pengarna sålänge skuldsaneringen är beviljad. Kan någon hjälpa mig och reda ut detta? Tacksam för svar.
Vad står det på skatteverkets sida om du loggar in på din deklaration?

Så man kan inte andas ut lite bara för att man får inledande.

I brevet har dom skrivit att jag uppfyller kraven etc, är det nån form av standard utskick? Skulle dom kunna avslå med motivation att sambon tjänar bra per år trots att vi inte har delad ekonomi eller har dom i inledningen redan kollat det och utrett att det inte spelar någon roll i mitt fall, eftersom att jag fått brevet om inledande?

Hej,

Inte helt säker men tycker mig ha läst att om beloppet är under 10.000kr får man skatten åter. Iaf första året. Som sagt inte helt säker.

Jag grämer mig över att söka skuldsanering igen då jag tänker på min mamma. Vi står på ett lån tillsammans, plus att hon tagit lån i sitt namn åt mig. Om jag söker igen, så vill jag ju inte att hon ska hamna hos kronofogden också. Hon klarar inte att betala månadsavgifterna på egen hand på sin låga pension, men hon förväntas ju betala och får annars anmärkningar och utmätning. Skjuter jag mig i foten om jag ger henne pengar varje månad av mitt förbehållsbelopp för att hon ska kunna betala lånen som står på henne?

Jag grämer mig över att söka skuldsanering igen då jag tänker på min mamma. Vi står på ett lån tillsammans, plus att hon tagit lån i sitt namn åt mig. Om jag söker igen, så vill jag ju inte att hon ska hamna hos kronofogden också. Hon klarar inte att betala månadsavgifterna på egen hand på sin låga pension, men hon förväntas ju betala och får annars anmärkningar och utmätning. Skjuter jag mig i foten om jag ger henne pengar varje månad av mitt förbehållsbelopp för att hon ska kunna betala lånen som står på henne?
Kommer ju bli extremt tuff att klara dig om du måste ge pengar till mamma samtidigt, har ju inte super mkt att röra sig med från början

Kommer ju bli extremt tuff att klara dig om du måste ge pengar till mamma samtidigt, har ju inte super mkt att röra sig med från början
Nej så är det ju, det kommer att blir tufft, men samtidigt så är det så jag levt hittills och tänker att jag borde klara det sen också eftersom att förbehållsbeloppet inte kommer ändras så jätte drastiskt från löneutmätning till skuldsanering. Jag personligen lever hellre på nudlar och ger pengar till min mamma så att jag slipper dra ner henne i klorna på kronofogden också. Jag vill bara inte riskera min sanering om/när jag får den godkänd genom att göra något fel. Men tänker samtidigt att förbehållet är ju mitt att ransonera med fritt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp