Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Exempel på frågor dom ställer från skusan när/om man får det där efterlängtade telefon samtalet ?
Läser här i tråden varje dag o det verkar mest vara spelberoende , skilsmässor och dåliga husaffärer som får beviljat?
Själv har ja konsumtionlån/ avbetalningar på sånt man köpt på kredit , som sen har blivit lån för att lösa lån osv och ett trauma som hände för ca 2 år sen som påverkade min arbetssituation avsevärt och därmed min inkomst så dom sista 2 åren har varit tuffast och det är få det blivit inkasso o kfm osv.
Sambon har enbart konsumtionslån/krediter och har precis godkänt sitt förslag om sanering och väntar nu slutgiltigt besked.

Får de flesta som söker skuldsanering,
inledande av skuldsanering? Vad är det som avgör om det går från inledande vidare till beslut? Eller avslag?

Senast ändrad:
inledande av skuldsanering? Vad är det som avgör om det går från inledande vidare till beslut? Eller avslag?
Att man har en inkomst är en av aspekterna som väger tungt för att få inledande.

De flesta som får inledande får även beviljad skuldsanering.
Det är om det inkommer nya uppgifter efter inledande som inte har uppgetts eller inte stämmer som kan ge avslag. Tex nytagna lån, tvistiga skulder, skulder pga brott osv.

De flesta som får inledande får även beviljad skuldsanering.
Det är om det inkommer nya uppgifter efter inledande som inte har uppgetts eller inte stämmer som kan ge avslag. Tex nytagna lån, tvistiga skulder, skulder pga brott osv.

Tack snälla för svar.

Betyder det att vid inledande har de noga kollat igenom min inkomst, utgifter, skuldsumma
och sambons årsinkomst och dragit slutsatsen att jag kvalificerar för skuldsanering.

ELLER har dom bara gjort en snabb koll i inledningsvis fasen och skummat igenom uppgifterna och fattat beslut om inledande för att verifiera inlämnade uppgifter.

Dvs vågar man hoppas på att inledande går till att bli beviljad?

Senast ändrad:
Hej alla :)
Haft inledande från September månad och igår kom då det stora kuvertet i brevlådan.
Med mycket påtalad nervositet öppnade jag och började bläddra bland innehållet, det var ett förord om att saneringsenheten tycker jag är godkänd
för en sanering och det var utdrag på skulder, samt ett förslag på betalningsplan som jag måste godkänna via handläggaren på KF.
Betyder då detta att, efter godkännande så är det klubbat att saneringen trätt i kraft?, finns det någonting nu som kan sätta käppar i hjulet?

En annan sak, föregående år har jag jämkat ganska hårt vilket såklart har lett till en kvarskatt på 15k, hur ska jag göra med denna?,
är detta något jag ska ta upp med handläggaren så den skulden läggs i högen bland de gamla, har tyvärr inga medel lösa denna inom tid eller
kommer den skulden ställa till det på något sätt isf.

Hej alla :)
Haft inledande från September månad och igår kom då det stora kuvertet i brevlådan.
Med mycket påtalad nervositet öppnade jag och började bläddra bland innehållet, det var ett förord om att saneringsenheten tycker jag är godkänd
för en sanering och det var utdrag på skulder, samt ett förslag på betalningsplan som jag måste godkänna via handläggaren på KF.
Betyder då detta att, efter godkännande så är det klubbat att saneringen trätt i kraft?, finns det någonting nu som kan sätta käppar i hjulet?

En annan sak, föregående år har jag jämkat ganska hårt vilket såklart har lett till en kvarskatt på 15k, hur ska jag göra med denna?,
är detta något jag ska ta upp med handläggaren så den skulden läggs i högen bland de gamla, har tyvärr inga medel lösa denna inom tid eller
kommer den skulden ställa till det på något sätt isf.
När du godkänt förslaget får du vänta på slutgiltigt besked. Kanske har någon av dem du är skyldig pengar invändningar mot förslaget. De kommer få en delgivning när de ska kryssa i om dem godkänner eller ej. Om dem inte gör det, har de 3 veckor på sig att yttra sig.

Jag godkände mitt förslag i mars. Väntar fortfarande på besked.

Jag har funderat på vad som gäller vid pågående skuldsanering vid antingen vinst eller arv av en större summa pengar.
När man blir beviljad skuldsanering görs det upp en betalningsplan som sedan löper på under 5 år. Vad händer om man vinner pengar t ex fem miljoner (eller ärver samma summa)? Som jag förstår det kommer skuldsaneringen att omprövas då man plötsligt får mer tillgångar.

Min farmor och farfar har en hel del pengar (i miljonklassen) som ska delas ut till oss barnbarn (tre stycken) och jag kommer självklart inte anmäla detta till kfm. Det jag får kommer inte att kunna betala hela min skuld och då har jag ändå fem år kvar på en eventuell sanering. Varför ska jag då anmäla in beloppet eller en omprövning? Hade däremot tiden på skuldsanering minskat vid inbetalning av ett par hundra tusen då hade jag utan att blinka betalat in. När inte betalningstiden förändras av att jag betalar in, låt oss säga 400 000 kr och jag har 980 000 i skuld då får det lika gärna vara. Då tar jag ut pengarna och har dom i vapenskåpet hemma.

Min farmor och farfar har en hel del pengar (i miljonklassen) som ska delas ut till oss barnbarn (tre stycken) och jag kommer självklart inte anmäla detta till kfm. Det jag får kommer inte att kunna betala hela min skuld och då har jag ändå fem år kvar på en eventuell sanering. Varför ska jag då anmäla in beloppet eller en omprövning? Hade däremot tiden på skuldsanering minskat vid inbetalning av ett par hundra tusen då hade jag utan att blinka betalat in. När inte betalningstiden förändras av att jag betalar in, låt oss säga 400 000 kr och jag har 980 000 i skuld då får det lika gärna vara. Då tar jag ut pengarna och har dom i vapenskåpet hemma.

då riskerar du nog din sanering om du inte anmäler ev arv .. hellre betala in och inse att du kommer ut på andra sidan med ryggen fri

Hur gör man för att gömma undan så mycket pengar utan att det märks :confused:akta så det inte biter dig där bak..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp