Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Angett lite högre inkomst, lite lägre hyra osv

Ahh. Nä det har jag inte gjort.

I ditt tidigare inlägg, menade du då att risken är stor att den som motsatt sig överklagar till Tingsrätten, om KFM beslutar om skuldsanering?

Jag försöker tänka positivt kring det här och inte oroa mig allt för mycket.

Ahh. Nä det har jag inte gjort.

I ditt tidigare inlägg, menade du då att risken är stor att den som motsatt sig överklagar till Tingsrätten, om KFM beslutar om skuldsanering?

Jag försöker tänka positivt kring det här och inte oroa mig allt för mycket.

Större än annars.

Ja min handläggare sa också att det kommer att dra ut lite mer på tiden och att de ser ju på det hela med en helhetsbild. De tar också in i beräkning hur stor skulden är till den som har överklagat.

Kan ju tycka att det är lite märkligt att den som jag har minst skuld till överklagar.
Jag försökte titta bakåt i tråden vilken borgenär detta gällde, jag kanske missade om du skrivit detta, men vem var det som överklagade? Orolig att det ska ske för sambon också som godkände sin plan idag.

Tack för svar. Guld värt. :folded:

Min handläggare ville bara att jag skulle förklara för henne via telefonen vart pengarna gått, sen var hon nöjd med det och lämnar nu över till annan handläggare.

Det var samma som för mig. Jag fick förklara var 980.000 kr hade tagit vägen och jag sa som det var "Vi köpte en lägenhet i Norge och äganderättigheterna där är annorlunda mot i Sverige. Vi ägde 12.5% av föreningen och hela kåken skulle renoveras (fasaden, målas om och betongen skulle putsas (stora hål i fasaden) och nya fönster skulle monteras) och sedan lånade vi själva på lägenheten för privat renoveringen. Däremot fick jag berätta hur ägarförhållanden fungerar i Norge en tre ja fyra gånger i tfn för min handläggare för att h*n skulle förstå hur det fungerade och varför så mycket pengar.

Är det någon som har sökt sanering och bara har konsumtionslån? Vi har väl kanske en 250k i renovering och resten var ren konsumtion för eget privat bruk:p

Man får också ha i åtanke att i dessa 980 tusen så är det över 100 tusen i bara räntor.

Sedan vill jag be om ursäkt om jag verkat varit hetsk och otrevlig i tråden - det har absolut inte varit min mening. Vi alla har vår olika situation :face3hearts:

Senast ändrad:
Jag försökte titta bakåt i tråden vilken borgenär detta gällde, jag kanske missade om du skrivit detta, men vem var det som överklagade? Orolig att det ska ske för sambon också som godkände sin plan idag.

Jo då, jag svarade, men inte lätt att hitta bland alla inlägg.

Det var TF bank via Intrum. De har köpt en skuld som jag hade på 20 tusen, så jag har inte ens lånat pengarna från TF från början. Känns surt. Minsta lånet jag har och de motsatte sig.

Nu är det bara att hålla tummarna för att KFM godkänner mig trots motsättning och att TF då inte går vidare till tingsrätten.

Håller tummar och tår för din sambo. :)

Det var samma som för mig. Jag fick förklara var 980.000 kr hade tagit vägen och jag sa som det var "Vi köpte en lägenhet i Norge och äganderättigheterna där är annorlunda mot i Sverige. Vi ägde 12.5% av föreningen och hela kåken skulle renoveras (fasaden, målas om och betongen skulle putsas (stora hål i fasaden) och nya fönster skulle monteras) och sedan lånade vi själva på lägenheten för privat renoveringen. Däremot fick jag berätta hur ägarförhållanden fungerar i Norge en tre ja fyra gånger i tfn för min handläggare för att h*n skulle förstå hur det fungerade och varför så mycket pengar.

Är det någon som har sökt sanering och bara har konsumtionslån? Vi har väl kanske en 250k i renovering och resten var ren konsumtion för eget privat bruk:p

Man får också ha i åtanke att i dessa 980 tusen så är det över 100 tusen i bara räntor.

Sedan vill jag be om ursäkt om jag verkat varit hetsk och otrevlig i tråden - det har absolut inte varit min mening. Vi alla har vår olika situation :face3hearts:

Fast det är ju vid inledande som man får förklara allt sånt. Det fick jag också göra, det är ju inte konstigt. Men nu måste jag börja förklara mig för att en borgenär motsätter sig att jag ska få skuldsanering. Gäller ett lån på 20 tusen, vilket enbart står för mindre än 3 % av min totala skuld. Känns både stressigt och surt.

Jag har enbart konsumtionslån. Inga bil eller bostadslån.

Ska bli intressant att se om nån av dina borgenärer motsätter sig, då du har en lite mer komplicerad situation med lån i Norge.

Upplever inte att du har varit otrevlig.

Fast det är ju vid inledande som man får förklara allt sånt. Det fick jag också göra, det är ju inte konstigt. Men nu måste jag börja förklara mig för att en borgenär motsätter sig att jag ska få skuldsanering. Gäller ett lån på 20 tusen, vilket enbart står för mindre än 3 % av min totala skuld. Känns både stressigt och surt.

Jag har enbart konsumtionslån. Inga bil eller bostadslån.

Ska bli intressant att se om nån av dina borgenärer motsätter sig, då du har en lite mer komplicerad situation med lån i Norge.

Upplever inte att du har varit otrevlig.
Hur stora skulder hade du totalt ?

Jo då, jag svarade, men inte lätt att hitta bland alla inlägg.

Det var TF bank via Intrum. De har köpt en skuld som jag hade på 20 tusen, så jag har inte ens lånat pengarna från TF från början. Känns surt. Minsta lånet jag har och de motsatte sig.

Nu är det bara att hålla tummarna för att KFM godkänner mig trots motsättning och att TF då inte går vidare till tingsrätten.

Håller tummar och tår för din sambo. :)
Tack! Sambon har inget till TF men till Intrum. Hoppas det går vägen ändå för din del!
Undrar hur statistiken ser ut när det kommer till om nån överklagar.. hur ofta det godkänns ändå, hur ofta det tas till tingsrätten och hur många som där blir beviljade ändå..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp