- Meddelanden
- 1 581
- Mottagna reaktioner
- 537
- Poäng
- 627
Bytte jobb med hopp om bättre lön, har jätte bra cv och referenser. Vid de nya jobben började säkerhets kontroller införas och där syntes alla prickar och skuldsaldo.
Som sagt söker man jobb på tex coop lager så googlar ändå nån och ser treskodomen. Sen har jag fått ärliga svar där dom säger att jag har jättebra meriter men ska återkomma när jag rett ut ekonomin.
Har du sökt jobb på tex äldreboende? Säkerhetskontroller görs väl bara på vissa jobb, eller har jag fel här? Som kräver vissa saker.
När jag hade jobbet i butik var det aldrig prat på att jag inte skulle få det pga mina skulder. Skulderna och anmärkningar har ju inget med hur du sköter jobbet att göra?
Jag har över 900000 i skulder hos kfm, löneutmätning har jag haft i 6 år fram tills jag började studera nu i januari. Detta för att öka mina möjligheter till heltidsjobb, eller lättare kunna kombinera mitt jobb på 70% med ett extra arbete. Nu har jag även fått anställning som timvikarie. Så när jag är klar med min utbildning om ca 1 år så hoppas jag kunna söka skuldsanering igen efter några månader när min löneutmätning kommit igång igen och jag förhoppningsvis har kvar timvikarie jobbet. Då kan dom inte säga att jag inte gör det jag kan för att betala mina skulder i alla fall

Jag vett att jag aldrig kommer bli skuldfri genom löneutmätning då räntorna är skyhöga och mina skulder trots löneutmätning ökat varje månad.
Har du haft löneutmätning? Blir det avslag på skuldsanering så skulle jag börja studera för att öka möjligheterna till jobb. Får du avslag står det tydligt vad det beror på.