Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När är dina skulder från, de senaste av dem?

Jag jobbar inte heller, men av andra orsaker. Har annars ett heltidsjobb. Den jag lever tillsammans med tjänar hyfsat bra, äger hus och bil.

Jag mår så fruktansvärt dåligt över allt detta och skulderna har startat från ca 2012 och den senaste 2020. Eller det var då sista pricken kom men själva skulden var nått år gamal.

Jag äger inget av värde men sambon har ca 550.000 i årsinkomst. Han jobbar extra och har ett vikariat som gör att lönen tillfälligt gått upp. Men det verkade dom inte bry sig om utan tyckte att han tjänade bra. Han har ställt upp med hyra och mat medans jag inte får jobb och situationen är ohållbar. Får man sanering blir det lättare att få jobb. Då ser arbetsgivaren att man gjort ngt och fått hjälp. Men som det är nu får jag inte jobb nånstans.

Det känns hemskt.

Jag har ansökt om sanering och fick en helt ny handläggare som bara jobbat 2 månader och inte verkade förstå mina år av kämpande för att lösa min situation.

En undran är, ser kronofogden mina konto transaktioner? Inte för att det gör något men undrar verkligen.
Kronofogden kolla aldrig på mii konto och jag hade fått många gånger swish över 10-15k

Jag gammla skuldsanering som jag är klar om 3 månader det tog mellean inledande och beslut 6 månader.

Härligt, grattis! Måste kännas fantastiskt att få en ny chans.

Vad kollar dom under inledningen fram till beslutet?

Måste skulderna ha hamnat hos inkasso för att räknas med/eller kunna hävda att de borde haft koll på att jag fått inledande? Eller räcker det att orginalräkningen förfallit? Har nån jag missat, upptäckte jag, visserligen inte många kronor men jag har inte så mycketkvar heller just nu. Hamnat hos inkasso alldeles nyligen men orginalräkningen förföll i höstas.
För mig jag har lämnat räkning från var och en jag skyldig till skuldrådgivare

Tack kämpat i många år skuldsatta sen 2009 Det mycket lättare nu för tiden än förut Men spelmissbruk kan får avslag , De vill kolla att du har försökt och betala men det gick inte och jag helt hundra på det alla som får inledande beslut får skuldsanering beviljat

Anger man att det varit spelmissbruk som orsakat skuldberget så tror jag att det kan vara av intresse att få se ens kontoutrdag för en tid tillbaka.
Har läst att en del fått göra just detta. Men beror säkert också på vilken handläggare man får.. :)

Sorry, men vad har anmärkningar och många skulder att göra med sannolikheten att få ett arbete?
Det är väl inte så väldans många av de vanliga arbeten som sådant kontrolleras...

Alla jobb med kassaansvar kollar i princip hur ekonomin ser ut vid kontraktskrivning. Även alla typer av myndighetjobb. Dessutom har jag tvistemålsdom då jag bestridit skulder, så såfort nån ens googlar mitt namn syns det på tex lexbase och mrkoll. Man hamnar underst i anställnings högen även om man har toppen cv och referenser. Det är hemskt. Flera arb givare har sagt att det är anledningen och nuförtiden har HR verktyg att se det mesta.

Anger man att det varit spelmissbruk som orsakat skuldberget så tror jag att det kan vara av intresse att få se ens kontoutrdag för en tid tillbaka.
Har läst att en del fått göra just detta. Men beror säkert också på vilken handläggare man får.. :)
Du har rätt på det om skulder från spelmissbruk de kan begära kontoutdrag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp