Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur fungerar det med skattepengarna under en skuldsanering? Tar kfm de som ska betalas den månaden och mellanskillnaden får man behålla själv?

Jag har gjort avdrag på resor och får i juni tillbaka 27,288 kr på skatten. Vad händer med dom liksom?

Allt utmäts eller avräknas, inget förbehålls dig, om du inte har inledande, då kan det endast avräknas

Jag har fått inledande sänd av min handläggare i fredags per post.

Då kan det inte utmätas, men det kan avräknas om du har skulder till staten bland dina skulder. En sån stor skatteåterbäring vore dock ganska rimligt om den skulle betalas in av dig i skuldsaneringen

Då kan det inte utmätas, men det kan avräknas om du har skulder till staten bland dina skulder. En sån stor skatteåterbäring vore dock ganska rimligt om den skulle betalas in av dig i skuldsaneringen

Ingenting till staten bara privat aktörer.

Tog också bort betalningarna till inkassobolagen på min internetbank i förmiddags som har förfall den här månaden. Det är fyra stycken. De alla ingår i ansökan och sedan har jag två skulder i Norge som ingår i ansökan som inte är i Sverige än men som min handläggare sa att jag skulle lägga till.

Är en bot/avgift för icke giltig bussbiljett en statlig fordran...? Fick hem en faktura från Region xxx Län.

Är en bot/avgift för icke giltig bussbiljett en statlig fordran...? Fick hem en faktura från Region xxx Län.

Aldrig sett det på a mål, magkänsla säger att det inte kan bli statligt
Vissa kommunala avgifter kan bli statliga skulder. Lite av en djungel det där

Statliga är fel ord.
Skulder till det allmänna

Ingenting till staten bara privat aktörer.

Tog också bort betalningarna till inkassobolagen på min internetbank i förmiddags som har förfall den här månaden. Det är fyra stycken. De alla ingår i ansökan och sedan har jag två skulder i Norge som ingår i ansökan som inte är i Sverige än men som min handläggare sa att jag skulle lägga till.

Då är det möjligen i betalplan det läggs till.

Norska skulder blir intressant, Norge är väl inte med i EU? Norska skulder borde inte bli avskriva med svensk skuldsanering, däremot bör dom inte kunna verkställas i Sverige sedan, men flyttar du till Norge kan dom drivas in som vanligt där.
Antar jag i alla fall.

OK, saneringsansökan inskickad online. MEN var kan man skriva ett snyftbrev, var ju bara kryssfrågor i formulären? Och hur lång tid tar det innan man får ett bekräftelsekuvert i brevlådan med texten KRONOFOGDEN på bara för att alla skall se? Över 1,4 mille i skuld, Flera små som ja skall beta av nu, så ser dom att antalet kreditgivare minskar...

Du får läsa de domarna då.
Jag informerar om det jag känner till, även om önskemålet är att alla ska informerar om "ja du får lån" och "klart du får skuldsanering styrkekram".
Haha ok. Vad fint att du förstod min poäng så bra. Ingen mening med detta märker jag, så cheers.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp