Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja blä, kreditkortet har jag redan klippt, användes endast en månad men då till max.
Men man får behålla sitt vanliga betalkort?
Och mina barns konton, är de skyddade tro? Jag som vårdnadshavare får tex inte ta ut pengarna hur som helst.

Ja det vanliga betalkortet får man behålla. Hur det är med dina barns konton kan jag tyvärr inte svara på.

Hej!

Hur stor vikt läggs vid att man har kontakt med budget- och skuldrådgivaren i sin ansökan?

Som jag tidigare skrivit så är det fruktansvärt svårt att ens få kontakt med min rådgivare i kommunen. Inget svar på varken telefon eller mail..

Vi skulle sätta igång och skriva en ansökan, men då jag inte fått tag i hen på flera veckor så känns verkligen som man bara står och trampar vatten just nu.

Så kan jag skicka in en ansökan själv och bocka i att jag har kontakt med budget- och skuldrådgivaren och be dom skicka kopior dit.
Sedan hoppas det kan bli några möten med rådgivaren under tiden som ansökan om skuldsanering ligger hos kfm innan dom tar tag i den.

Om inte det blir möten så kanske man kan förklara situationen när dom ringer mig och vill ställa lite frågor m.m.

Hur hade ni gjort?

Ha en underbar Fredag! <3

Hej!

Hur stor vikt läggs vid att man har kontakt med budget- och skuldrådgivaren i sin ansökan?

Som jag tidigare skrivit så är det fruktansvärt svårt att ens få kontakt med min rådgivare i kommunen. Inget svar på varken telefon eller mail..

Vi skulle sätta igång och skriva en ansökan, men då jag inte fått tag i hen på flera veckor så känns verkligen som man bara står och trampar vatten just nu.

Så kan jag skicka in en ansökan själv och bocka i att jag har kontakt med budget- och skuldrådgivaren och be dom skicka kopior dit.
Sedan hoppas det kan bli några möten med rådgivaren under tiden som ansökan om skuldsanering ligger hos kfm innan dom tar tag i den.

Om inte det blir möten så kanske man kan förklara situationen när dom ringer mig och vill ställa lite frågor m.m.

Hur hade ni gjort?

Ha en underbar Fredag! <3

Skicka in en ansökan och skriv att du försökt att få kontakt men att det var månader bort.

Man måste inte ha haft kontakt med en rådgivare speciellt inte om man redan har koll på alla siffror själv och kan räkna ut med enkel matematik att man är insolvent.

Skicka in en ansökan och skriv att du försökt att få kontakt men att det var månader bort.

Man måste inte ha haft kontakt med en rådgivare speciellt inte om man redan har koll på alla siffror själv och kan räkna ut med enkel matematik att man är insolvent.

Tack för svar!
Jo, första mötet vi hade så hade jag tagit med mig en lista på alla lån med räntor.

Han räknade och berättade/visade att jag inte skulle kunna betala av skulderna under lååång lååång tid och får jag löneutmätning så skulle jag knappt ens kunna betala av räntorna på lånen av pengarna de skulle dra från min lön.
Så jag "låg bra till" att få skuldsanering. (om man nu ska tro rådgivaren)

Då lyder jag ditt råd och filar på en ansökan!
Tack återigen. Fick jag lite hopp. :)

Tack för svar!
Jo, första mötet vi hade så hade jag tagit med mig en lista på alla lån med räntor.

Han räknade och berättade/visade att jag inte skulle kunna betala av skulderna under lååång lååång tid och får jag löneutmätning så skulle jag knappt ens kunna betala av räntorna på lånen av pengarna de skulle dra från min lön.
Så jag "låg bra till" att få skuldsanering. (om man nu ska tro rådgivaren)

Då lyder jag ditt råd och filar på en ansökan!
Tack återigen. Fick jag lite hopp. :)

Det tycker jag absolut att du ska göra, du har inget att förlora men allt att vinna! Lycka till! :folded:

Skuldsaneringsperioden är den tid som man kan begära omprövning och som
betalningsanmärkningarna finns kvar, vilket är fem år från inledandet för
privatpersoner och tre år från inledandet för skuldsanering för företagare. Om
betalningsplanen löper ut senare än detta så är skuldsaneringsperioden klar när
betalningsplanen löper ut. Hittade detta så omprövning gäller oavsett längd på betalplan tolkar jag det som.

Ni med skuldsanering, som är ensamstående med barn, hur ser er månadsbudget ut med förbehållsbelopp + ev buffert? Tänker att jag lika gärna kan börja leva efter en sådan även om varken utmätning eller något annat börjat (än).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp