- Meddelanden
- 31 417
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Både hus och bil ligger dåligt till. Det är också ett bekymmer att din fru studerar, en skuldsanering kan vara lättare när bägge har sina fasta inkomster.
Ja alltså det är ju per månad jag läst att summan ska överstiga 4-5000? Eller har jag missförstått och det är en ökning på 4-5000 per år som gäller?Trodde att det var per månad din ökning var.
Nej det är ökning per månad som är stadigvarandeJa alltså det är ju per månad jag läst att summan ska överstiga 4-5000? Eller har jag missförstått och det är en ökning på 4-5000 per år som gäller?
Nu är jag förvirrad ;p
Ja alltså det är ju per månad jag läst att summan ska överstiga 4-5000? Eller har jag missförstått och det är en ökning på 4-5000 per år som gäller?
Nu är jag förvirrad ;p
Han var så pass dålig i sitt mående efter årsskiftet förra året att han jobbade mer procent än han var sjukskriven för och det såg FK då skatteverket har övergått till att se alla löner per månad. Det påbörjades en utredning om hur mycket han hade jobbat, dag för dag under 7 års tid och alla arbetsgivare kontaktades och lämnade in dessa uppgifter. Och då ansåg FK att den arbetsgivare som låg till grund för hans sjukskrivning inte skulle godkännas då han bara hade jobbat där i två månader och att han sedan hade börjat att gå upp i arbetstid på sitt gamla jobb. Så varenda dag han jobbat eller varit sjukskriven i alla år godkändes inte, utan han blev återbetalningsskyldig för rubbet även när han var sjukskriven på heltid. Sedan en härlig ränta på det.Blev nyfiken, FK godkände inte hans arbetsgivare? På vilket sätt ska AG godkännas?
Låter ju rätt märkligt. Förstår att han blivit återbetalningsskyldig för de månader han överskridit sjukskrivning när han fått sjukpenning samtidigt som lön, men att de drar tillbaka all sjukskrivning rakt av måste ju kunna överklagas och vinnas ganska enkelt med underlag? De perioder han haft 100% sjukskrivning borde ju sysselsättningen vara 0 och rätt lätt utrett. Vill inte förminska problemet men om det är som du beskriver finns det ju ett case att slåss för så att säga, och vettefasen om KFM kommer köpa den förklaringen om skuldsanering är planen.Han var så pass dålig i sitt mående efter årsskiftet förra året att han jobbade mer procent än han var sjukskriven för och det såg FK då skatteverket har övergått till att se alla löner per månad. Det påbörjades en utredning om hur mycket han hade jobbat, dag för dag under 7 års tid och alla arbetsgivare kontaktades och lämnade in dessa uppgifter. Och då ansåg FK att den arbetsgivare som låg till grund för hans sjukskrivning inte skulle godkännas då han bara hade jobbat där i två månader och att han sedan hade börjat att gå upp i arbetstid på sitt gamla jobb. Så varenda dag han jobbat eller varit sjukskriven i alla år godkändes inte, utan han blev återbetalningsskyldig för rubbet även när han var sjukskriven på heltid. Sedan en härlig ränta på det.
Och då jag tjänade 450 000 förra året blev min ekonomi indragen i detta och FK ansåg att vi skulle ha möjlighet att betala 7500 kr per månad, vilket har skötts i ett halvår, men nu går det inte längre. Och vi har separerat.
Försökt ställa denna frågan tidigare i tråden, men det har nog fallit bort i flödet så jag provar igen.
När man som i vissa fall har 3 års betalplan, ska man ansöka om omprövning för t.ex. högre lön under de kvarstående 2 åren av saneringen fastän betalplanen är avklarad? Hittar ingen jättetydlig information om detta.