Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
25500 i Månaden innan skatt men när jag jobba så pluggade min fru och nu är det tvärtom. 2 barn.
Intressant, tack så mycket för svar. Kommer väl vara i liknande sits snart. Får jag fråga hur mycket skulder du hade och hur de uppkom?

Jag har erfarenhet av psykisk ohälsa och skuldsanering. Som med allt annat så görs en individuell bedömning vid ansökan. Vad som till viss del hjälpte mig var bland annat intyg från min mottagning där det framgick hur skulderna påverkade mitt mående, vad för behandling jag gått, hur mina sjukskrivningar sett ut och så vidare.
Jättebra tips.
Stod det bara hur negativt du mådde pga skulderna? eller stod det även något om hur du t.e.x hade förbättrat ditt beteende som ledde till skulderna?

Antar att min fråga föll in i flödet så jag ställer den på nytt i hopp om svar:

Omprövning krävs vid en löneförhöjning om 4-5000 i månaden. Om jag får en förhöjning på 4k i år behöver jag alltså inte göra en omprövning. Nollas detta vid årsskiftet så om jag får 4k i förhöjning nästa år också behöver jag inte göra omprövning då?
Eller blir det omprövning då iomed att jag isåfall har 8k sen saneringen inleddes?
Någon som vet hur det fungerar?

Antar att min fråga föll in i flödet så jag ställer den på nytt i hopp om svar:

Omprövning krävs vid en löneförhöjning om 4-5000 i månaden. Om jag får en förhöjning på 4k i år behöver jag alltså inte göra en omprövning. Nollas detta vid årsskiftet så om jag får 4k i förhöjning nästa år också behöver jag inte göra omprövning då?
Eller blir det omprövning då iomed att jag isåfall har 8k sen saneringen inleddes?
Någon som vet hur det fungerar?
Årlig löneökning ska man inte behöva ompröva men så hög summa är ju inte normal löneökning så det är kanske inte samma sak.

Inför löneutmätningen, vad får man fylla i vad gäller bil? Utsökningsbalken är inte jättetydliga, för även om jag äger en bil för 25 000,- och den utmäts, så kommer jag behöva låna någons bil och använda som om den vore min och så utmäts den osv.
Jag har inget jobb just nu, men har ju gärna bil tillgänglig i mitt jobbsökande och har barn som jag är i behov av bil för omsorgens skull (ingen kollektivtrafik) så hur jag än vrider och vänder på det så blir det inte bra.
Eller ska jag be en anhörig skriva att den i helhet eller 50% av köpbeloppet givits till mig som gåva?

Årlig löneökning ska man inte behöva ompröva men så hög summa är ju inte normal löneökning så det är kanske inte samma sak.
Fast det jag läst så ska en ökning på 4-5000 per månad inte direkt kräva omprövning? Jag kanske missförstått det jag läst dock...
Om man tänker sig 3000 i förhöjning både i år och nästa år, en bit under det som finns skrivet, då borde det ju inte räknas ihop?
Alltså att nästa år så räknas inte den förhöjning man eventuellt får i år in?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp