Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag som har tre inbetalningar kvar och gärna kommer ut ren ifrån både skulder och förfrågningar hoppas innerligt att mina borgenärer inte tar någon mer upplysning nu!

Sådärja, då har jag administrerat lite. Har lagt in mina tre sista betalningar till kronofogden för betalning i min internetbank den 25 Jan, feb och mars direkt när lönen landar. Behöver aldrig mer bekymra mig om den biten!

Apropå det här med omprövning i slutet av skuldsaneringen...
Har fått avslag på min ansökan. De ser visserligen att mitt betalutrymme har minskat med 4000 kr/mån från och med januari, men eftersom det bara är tre månader kvar bedöms minskningen inte som varaktig eller bestående.

Apropå det här med omprövning i slutet av skuldsaneringen...
Har fått avslag på min ansökan. De ser visserligen att mitt betalutrymme har minskat med 4000 kr/mån från och med januari, men eftersom det bara är tre månader kvar bedöms minskningen inte som varaktig eller bestående.
Innebär det alltså att nästan hela förbehållsbeloppet uteblir?

Du och jag går hand i hand...verkligen! :facejoy: För det Du anger är exakt samma händelselopp som för mig...

Fick en kontroll jag också från Resurs som sålt fodringen vidare till PRA GROUP SVERIGE AB ... viserligen "bara" på Bisnode men, sjukt störigt att det ska ta en kontroll då det mest sannolikt visste vad för skuld de köpte.

Men, är det någon annan som hört talats om PRA GROUP SVERIGE AB? Är ju lite orolig att de ska börja föra ett liv trots min skusan.

En fråga som jag har som säkerligen finns ställd av någon annan (eller kanske tom mig själv ... ):

Om jag vantrivs på mitt nuvarande jobb så pass mycket att det blir snart en sjukskrivning så ser ju jag som alternativ till utväg är att byta jobb. Men, jag tror inte att jag kan fixa ett jobb med lika bra betalning som jag har i dagsläget. Så, byte av jobb skulle sannolikt innebär en dramatisk minskning av inkomst.
Hur ställer sig KFM till detta? Godkänner man en sådan typ av omprövning "sänk lön pga av frivilligt byte till ett jobb med lägre lön" eller ger man avslag?

Fick en kontroll jag också från Resurs som sålt fodringen vidare till PRA GROUP SVERIGE AB ... viserligen "bara" på Bisnode men, sjukt störigt att det ska ta en kontroll då det mest sannolikt visste vad för skuld de köpte.

Men, är det någon annan som hört talats om PRA GROUP SVERIGE AB? Är ju lite orolig att de ska börja föra ett liv trots min skusan.

Jag hade skulder till Ica banken som sen hamnade hos PRA, jag har inte upplevt att dom är störigare än något annat företag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp