Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Beror väl på hur stora summor det handlar om?
Ca 2000 per månad om du tänker på resekostnaden så det är ganska mycket. Inte aktuellt än på många månader men dagen kommer.

Vad kan hända om man glömmer det i omprövningen man skickar in?

Ca 2000 per månad om du tänker på resekostnaden så det är ganska mycket. Inte aktuellt än på många månader men dagen kommer.

Man blir uppringd och får svara på frågor om sånt bland annat. Beror ju på hur ärlig/oärlig ni känner att ni kan vara i telefon.

Hur menar du? Glömmer?

Jag skulle nog satsa på ärlighet, inget slår känslan att ”ha ryggen fri”. Mest troligt blir det kanske ändå avslag. :)

FAST, en sådan ökning är mindre än vad som är skäl för att ansöka om omprövning. Så egentligen borde det vara lugnt att låta bli om ni inte har andra ökningar av inkomst också?

Hur menar du? Glömmer?

Jag skulle nog satsa på ärlighet, inget slår känslan att ”ha ryggen fri”. Mest troligt blir det kanske ändå avslag. :)

FAST, en sådan ökning är mindre än vad som är skäl för att ansöka om omprövning. Så egentligen borde det vara lugnt att låta bli om ni inte har andra ökningar av inkomst också?
Vet inte hur det går till när man omprövar så tänkte om man missar att uppge det då.

Det blir ju lite skillnad. Ett barn till, hon får föräldrapenning på ca 7000 brutto mindre varje månad för dagarna räcker inte till full vecka i ett år etc etc. Men jag kommer nog ställa många frågor när det närmar sig så kan ta det då istället!

Hur långt i förväg bör man begära omprövning?

Vet inte hur det går till när man omprövar så tänkte om man missar att uppge det då.

Det blir ju lite skillnad. Ett barn till, hon får föräldrapenning på ca 7000 brutto mindre varje månad för dagarna räcker inte till full vecka i ett år etc etc. Men jag kommer nog ställa många frågor när det närmar sig så kan ta det då istället!

Hur långt i förväg bör man begära omprövning?

En omprövning kan ju ta upp till 3 månader innan man får beslut så jag skulle rekommendera att göra det så fort man vet om en eventuell ändring av ekonomin. Men som sagt riktmärket för att begära omprövning är ju en ökning om ca 4000kr per månad. Allt går ju att läsa sig till via kronofogdens hemsida.

Begär du väl omprövning av olika skäl så ”missa inga uppgifter” skriv som det är och ta det beslut som fattas. Du vet ju att det är under en begränsad tid och inget extra ”just nu” är värt att riskera en skuldsanering inför framtiden. Det är en chans man inte ska ta för givet.

Senast ändrad:
Go’morron alla !

Bara en reflektion. Personligen är jag rätt ”chill” i min skuldsanering och är inget jag grubblar särdeles över, men vaknade i morse och noterade att ett inkassoföretag hade tagit en Bisnode på mig och måste erkänna att då ”vände de sig” i magen på mig...
Mår direkt illa av att bolagen kan klampa in och ta kreditupplysningar på mig bara när helst... Ja förstår att de e ända sättet för dom att hålla koll på mina förehavanden gällande inkomst, etc, men likväl mår jag direkt illa när dom gör de... Känns så jäkla integritetskränkande på något konstigt sätt... :(
Fler än jag som känner så?

Happy friday ! :)

Go’morron alla !

Bara en reflektion. Personligen är jag rätt ”chill” i min skuldsanering och är inget jag grubblar särdeles över, men vaknade i morse och noterade att ett inkassoföretag hade tagit en Bisnode på mig och måste erkänna att då ”vände de sig” i magen på mig...
Mår direkt illa av att bolagen kan klampa in och ta kreditupplysningar på mig bara när helst... Ja förstår att de e ända sättet för dom att hålla koll på mina förehavanden gällande inkomst, etc, men likväl mår jag direkt illa när dom gör de... Känns så jäkla integritetskränkande på något konstigt sätt... :(
Fler än jag som känner så?

Happy friday ! :)
God morgon!
Har precis vaknat och ser att jag också har blivit "kollad".
Jag fick en obehagskänsla och känner som du.
Fick brev häromdagen från detta bolag att de köpt upp min skuld av Resursbank men det känns ändå olustigt.

God morgon!
Har precis vaknat och ser att jag också har blivit "kollad".
Jag fick en obehagskänsla och känner som du.
Fick brev häromdagen från detta bolag att de köpt upp min skuld av Resursbank men det känns ändå olustigt.

Du och jag går hand i hand...verkligen! :facejoy: För det Du anger är exakt samma händelselopp som för mig...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp