- Meddelanden
- 268
- Mottagna reaktioner
- 333
- Poäng
- 477
Superbra svar! Ska läsa dom igen. Det där "Normalbeloppet" skulle vara intressant å veta exkl. bufferten. Hopaps nån som haft sanering kan berätta och hur det var under dom 5 åren. Ja tänker ringa skuldrådgivare väldigt direkt, tror det förbättrar chansen, måste bara göra en kalkyl och se hur mkt jag egentligen betalar varje månad s¨man har lite koll...har man ju inte velat tänka på utan hoppats det löser sej varje månad.
Vi är faktiskt inneboende för tillfället, alltså hyr en del av villa. Borde väl vara en fördel, har man e borätt kanske man tvingas säja osv.
Jag och min sambo har haft skuldsanering sedan 2018, har 1,5 år kvar att betala och därefter ett år till innan skuldsaneringen upphör. Har två skolbarn och bor i en villa (med bolån).
Jag tycker livet har blivit enklare sen vi fick skuldsanering. Det är snålt vissa månader, men jag upplever det som lättare nu ändå, slippa bli jagad av KF och sunkbanker. Jag kan planera vår ekonomi på ett bättre sätt. Jag har ett slutdatum, ett mål att sträva emot.
Vi kan leva helt ok och ha mat på bordet och köpa kläder till barnen. Vi kan kanske inte åka på semesterresor utomlands (men det kan ju knappt någon annan heller nu).
Det värsta är skammen. Det är inte så många som vet att vi lever på skuldsanering och det är inget jag vill prata med mina vänner om. Anledningen till att vi till slut hamnade där var att min sambo spelade bort pengar och jag tog lån i panik som medberoende.
Jag kommer aldrig någonsin ta ett sms-lån eller kreditlån igen!