Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har ju personen inte fått inledande det är ju annorlunda under en beviljad skuldsanering.

Jag vill som sagt bara ha koll på hur jag skall agera nu. Jag kommer antagligen att ansöka i januari. Inkasso trillar in mer och mer. Vissa inkasso hotar med KFM direkt. Jag vill endast öka mina chanser framöver.

Vad är vanliga osaker till att man inte blir beviljad skuldsanering? Och påverkar en sambo på något vis?

Nån som haft skuldsanering och kan berätta kort hur det var under tiden, värre el lättare än man tror?

Senast ändrad:
Min partner kommer troligen få pengar av sin mamma som ärvt pengar. Ingen vet hur mycket ännu, men i runda slängar 20-100 000. Det är ju helt hennes pengar, men ska jag söka omprövning ändå? Får hon i så fall behålla nått eller ska allt gå till min skuldsanering?

Min partner kommer troligen få pengar av sin mamma som ärvt pengar. Ingen vet hur mycket ännu, men i runda slängar 20-100 000. Det är ju helt hennes pengar, men ska jag söka omprövning ändå? Får hon i så fall behålla nått eller ska allt gå till min skuldsanering?
Nu får väl någon rätta mig om det är fel men ingen borgenär kan nog se din partners konton. Om du inte råka ha en skuld i eran bank där ni har gemensamt konto, då kanske dom kan se det. Hon är inte den som är skyldig pengar eller har sanering (antar jag).

Men jag skulle avvakta ett svar från lasseman då han har störst koll

Sitter och klurar om jag ska göra en omprövning.
Lönen har ju minskat under detta året pga korttidspermittering och det fortsätter jag med nu i januari och gud vet hur länge. Öppettiderna har ändrats permanent så här inget ob på kvällar längre. Och hyran har gått upp på dessa 2 år jag haft sanering.
Men innan jag skickar in vill jag ha koll på hur mycket det rör sig om och min fråga är hur jag räknar ut min skatt. För om jag tar min årsinkomst och delar med 12 för att få fram min bruttoinkomst så måste jag ju dra från skatten för att få netto och kvittar hur jag försöker så blir det inte rätt.
Har skattesats 33,81
Om du tjänar 500kr mindre per månad mot vad det står att du tjänar i ditt beslut så ska du göra omprövning om det är över en period så länge du beskriver.

Edit: ta din årslön, dela på 12. Är det mer eller mindre mot vad som står i ditt beslut att du tjänar?

Nu får väl någon rätta mig om det är fel men ingen borgenär kan nog se din partners konton. Om du inte råka ha en skuld i eran bank där ni har gemensamt konto, då kanske dom kan se det. Hon är inte den som är skyldig pengar eller har sanering (antar jag).

Din partners pengar är din partners pengar. Det kan inte vara möjligt att din partners arv ska gå till din skuldsanering.

Sitter och klurar om jag ska göra en omprövning.
Lönen har ju minskat under detta året pga korttidspermittering och det fortsätter jag med nu i januari och gud vet hur länge. Öppettiderna har ändrats permanent så här inget ob på kvällar längre. Och hyran har gått upp på dessa 2 år jag haft sanering.
Men innan jag skickar in vill jag ha koll på hur mycket det rör sig om och min fråga är hur jag räknar ut min skatt. För om jag tar min årsinkomst och delar med 12 för att få fram min bruttoinkomst så måste jag ju dra från skatten för att få netto och kvittar hur jag försöker så blir det inte rätt.
Har skattesats 33,81
Skatteverket.se kan du räkna ut skatt

Finns det någon statistik på hur många "inledande" som sedan avslås procentuellt?
Antar att de flesta får beviljat men några avslås ju.

Men bouppteckningar är offentliga och där går det läsa sig till saker.

Jag säger alltid ompröva för att vara säker.

Finns det någon statistik på hur många "inledande" som sedan avslås procentuellt?
Antar att de flesta får beviljat men några avslås ju.

Nej men jag tror det var kring 90% av avslagen som kom innan inledande när jag frågade ngn samordnare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp