Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du måste nog mena att du nu med december lönen skulle reglera halva oktober och hela november, eller ?
Fast om man läser på deras sida så står det att ligger du efter med tex Oktober och betalar november så är det oktober som registreras och inte november och då har man ju missat november också så om det släpar så och man inte betalar dubbelt direkt månaden efter så har man ju vips missat 2 på raken...

Fast om man läser på deras sida så står det att ligger du efter med tex Oktober och betalar november så är det oktober som registreras och inte november och då har man ju missat november också så om det släpar så och man inte betalar dubbelt direkt månaden efter så har man ju vips missat 2 på raken...

Du har helt rätt Mjau...

Hej, håller med Mjau. Om du betalar säg 4000 kr i månaden och betalt 2000 i oktober så har du i november en påminnelse nr 1 som skulden på 2000 kr plus en förväntan att du betalar in din vanliga avgift. Om du då i november betalar in 4000 kr som vanligt så går de första 2000 kr till att täcka din skuld som du fått påminnelse om men eftersom det då ändå fattas 2000 kr så får du en ny påminnelse nr 1 nästa månad på den summan.
Om du däremot i november inte betalar in något alls så får du i december påminnelse nr 2 på skulden om 2000 kr vilken då också skickas ut i information till alla.... numera digitalt och mer sällan men ändå. I december kommer också en påminnelse nr 1 för skulden om 4000 kr kan jag tänka... Men sammantaget så ligger du två månader efter med din halva skuld från oktober!
Hade du däremot betalt in den summan varje månad så hade du fortfarande varit skyldig men med skillnaden att du "bara'' kommit till betalningspåminnelse nr 1 varje gång.

Mer pedagogiskt än så kan jag inte förklara men jag tycker själv att det står tydligt på kfm;s sida:
Du kan ansöka om omprövning av din skuldsanering om din ekonomi blir sämre. Vi utreder då din ansökan.
Om du inte gör något och inte kan betala den första månaden skickar vi en påminnelse till dig. Om du inte kan betala även den andra månaden skickar vi ett meddelande till dina fordringsägare.
Det kan leda till att någon av dina fordringsägare ansöker om omprövning med anledning av att du inte betalat. Vi hanterar och utreder därefter denna ansökan.
Om det saknas en betalning under en kortare tid, någon eller några enstaka månader, kommer vi i normalfallet inte att göra någon ändring av skuldsaneringsbeslutet. Det är dock viktigt att du betalar det som saknas, eftersom du är skyldig att följa betalningsplanen så länge du inte fått något annat beslut av oss.

Den som blir Covid-sjuk för en längre tid kan tjäna på att ta kontakt istället för att hamna i skuld:
Kan jag få omprövning av min skuldsanering om jag blir sjuk i corona?
Om du inte kan betala enligt din betalplan, eftersom din inkomst sjunkit med anledning av coronaviruset kan vi sänka ditt betalningsansvar retroaktivt.
För att vi ska bevilja en ansökan om omprövning krävs två saker:

• att ändringen är tillräckligt stor och
  • att den är varaktig.
Som tumregel gäller att förändringen ska gälla minst 500 kronor per månad och att förändringen ska bestå i åtminstone fyra månader.
Om du uppfyller kraven beräknar vi dessutom ditt framtida betalningsutrymme efter dina aktuella inkomster. På det viset kommer du inte att lastas för uteblivna betalningar med anledning av coronavirusets påverkan på din ekonomi.

Spontant känns det som att du som fått meddelande om upphävd skuldsanering, har en fordringsägare som snabbt agerade och begärde upphävande. Men det är en gissning från min sida.

Förstår det med. Men om man betalar in tex i november både november och oktober då ska det inte vara så eller hur ?

Ja så var det sagt både muntlig och via Mail skriftligt

Hoppas att tingsrätten tar hänsyn till hela situationen och möjligheten att jag kommer kunna betala omgående så att min skuldsanering fortsätter
Undrar om nån vet hur Kan det gå till, när man överklagar till tingsrätten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp