- Meddelanden
- 11
- Mottagna reaktioner
- 15
- Poäng
- 47
9 veckor drygt sen jag godkände min betalningsplan. Hälften hade svarat den andra halvan hade godkänt rakt av förutom en borgenär som inte hade svarat alls.......
Är det tre veckor från borgenärena blivit delgivna dom kan komma med invändning eller är det från dagen handläggaren skickar ut det?
Har gått över tre veckor sedan jag godkände betalplanen och vet att samtliga borgenärer har blivit delgiven förutom en och inga invändningar hittills.
Beror på hyresvärdens policy. Jag vet att Lansa godkänner det om borgenären har tillräckligt hög inkomst.Är det möjligt under skuldsanering att hyra en lägenhet med en borgensman?
Det är inget dina borgenärer eller kfm kommer att ta hänsyn till. Du lär få betala samma summa ändå och ta förlusten från ditt förbehåll.Hej!
Jag har skuldsanering sen ca 6 månader tillbaka och känner nu för att byta till ett enligt mig bättre jobb men med sämre betalt.
Just nu tjänar jag 32000 kr i månaden som skuldsanering är beräknad på, men de nya jobbet jag vill ha kommer bara att ge 27-28000 kr i månaden. Om jag nu byter jobb, riskerar jag då att min skuldsanering går åt helvete eller är de inga problem? För jag kommer ju att få betala mindre till min sanering...
Hej jag har varit sjuk ett tag nu ; så får inte ut pengar från fkassan förräns kring 18 dec. Har pågående skusan.
Ringde kfm och frågade om de är ok att ja betalar beloppet då. De sa ja det är ok de enda ja kommer få är en påminnelse hem.
Dom sa att de inte skickas ut något till fodringsägarna förräns man är sen med 2 betalningar. Stämmer detta ?
Vill inte göra något som riskerar min skusan men får svårt att betala förräns pengarna kommer.
Tacksam för svar
Andra påminnelsen skickas det ut till borgenärena.Blir förvirrad pratade med kfm och de sa att det kommer skickas ut att jag ligger erfter även till fodringsägarna. Stämmer detta?
Kfm för 2veckor sen sa att det inte kommer skickas ut sålänge jag betalar i december. Har en sömnlös natt framför mig. Vad stämmer och vad stämmer inte ?
Så tacksam för svar ngn
Andra påminnelsen skickas det ut till borgenärena.