Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,

Först och främst tack för alla kommentarer och ord av visdom i denna tråd har varit otroligt hjälpsamt. Har efter många år fått inledande skuldsanering och fick tidigare i veckan redan på alla geldenärer godkänt betalplanen (betalar inget då jag idag pga. långvarig arbetslöshet och sjukdom levt på existensminimum). Ligger mycket bakom detta men min fråga är att då jag precis fått godkänd betalplan och beslut i frågan redan i onsdags, vilket tar 3 veckor att vinna laga kraft, idag fick besked om att jag blivit erbjuden arbete. Lönen är på 34.000 före skatt riskerar jag att förlora min skuldsanering om jag ansöker om omprövning innan min lön betalas ut? är riktigt sugen på detta arbetet och tror att det passar mig bra men väger jag upp det mot att riskera att förlora skuldsaneringen kommer jag tacka nej. Vad tror ni?

Kan tillägga att skulderna ligger på 1,2 milj

Hej,

Först och främst tack för alla kommentarer och ord av visdom i denna tråd har varit otroligt hjälpsamt. Har efter många år fått inledande skuldsanering och fick tidigare i veckan redan på alla geldenärer godkänt betalplanen (betalar inget då jag idag pga. långvarig arbetslöshet och sjukdom levt på existensminimum). Ligger mycket bakom detta men min fråga är att då jag precis fått godkänd betalplan och beslut i frågan redan i onsdags, vilket tar 3 veckor att vinna laga kraft, idag fick besked om att jag blivit erbjuden arbete. Lönen är på 34.000 före skatt riskerar jag att förlora min skuldsanering om jag ansöker om omprövning innan min lön betalas ut? är riktigt sugen på detta arbetet och tror att det passar mig bra men väger jag upp det mot att riskera att förlora skuldsaneringen kommer jag tacka nej. Vad tror ni?

Vänta tills det vunnit laga kraft och gör sen en omprövning.
Du ska ju inte betala förrän januari ändå då december är betalningsfri.
Jag har mycket svårt att se att du blir av med en beviljad skuldsanering pga arbete, dina borgenärer lär nog jubla istället då de får tillbaka pengar.

Tack, kommer nog göra så. Har försköt söka lite i forumet men hitta inte riktigt svar på frågan, vet du om geldenärerna har som rutin att ringa skatteverket vissa månader emellanåt och kolla inkomst eller avvaktar de fram tills att man deklarerat?
Jag vet faktiskt inte om borgenärena gör kontroll via skatteverket, däremot så har någon tagit kreditkontroll vid något tillfälle på mig.

Hej,

Du kan inte bli av med den på egen omprövning

Tack, kommer nog göra så. Har försköt söka lite i forumet men hitta inte riktigt svar på frågan, vet du om geldenärerna har som rutin att ringa skatteverket vissa månader emellanåt och kolla inkomst eller avvaktar de fram tills att man deklarerat?

Är vad jag vet i princip bara skatten och någon till som kommer åt månadsuppgiftrr

Har läst att från årsskiftet skippas skatt på uppskovsbeloppet vid vinst på bostadsrätt och att man dessutom kan ompröva tidigare deklarationer (fem år bakåt) för att få tillbaka pengar man betalat i skatt. Vi sålde en lägenhet med vinst för några år sedan och köpte ett billigare hus. Är det någon som vet hur detta skulle påverka min skuldsanering om jag omprövade och fick tillbaka på skatten?

Inkassobolag som hävdar fel datum för skuldernas uppkomst

Hej!
Fick inledande i oktober och har väntat på ett få hem en betalplan. Nu har majoriteten av borgenärerna hört av sig med skulderna, men informationen från ett av dem, Gothia, stämmer inte. De hävdar att två av lånen togs 2 respektive 4 månader efter att jag tog mitt sista lån. Jag har dubbelkollat med banken och det finns inga sådana överföringar på mitt konto. Är det här någonting som hänt någon annan? Vad ska jag göra? Blir så rädd att det här ska förstöra.

Hej!
Fick inledande i oktober och har väntat på ett få hem en betalplan. Nu har majoriteten av borgenärerna hört av sig med skulderna, men informationen från ett av dem, Gothia, stämmer inte. De hävdar att två av lånen togs 2 respektive 4 månader efter att jag tog mitt sista lån. Jag har dubbelkollat med banken och det finns inga sådana överföringar på mitt konto. Är det här någonting som hänt någon annan? Vad ska jag göra? Blir så rädd att det här ska förstöra.
Det hände mig, två bolag gjorde så plus att ett hittade på en skuld med påhittat lånenummer, datum samt att det var tager i deras dotterbolag som inte ens sysslar med utlåning.
Jag hade dock alla dokument samt kontoutdrag så jag kunde bevisa att uppgifterna inte stämde.

Hej!
Det är bara att skicka kontoutdrag och kan du så logga in på bolaget som de tagit över skulden från för att se uppgifter. Det kan ju vara datumet de köpte upp skulden på som de använder.

Jag skickade in en ansökan om skuldsanering och fick avslag för cirka ½ år sedan.
Skickade återigen in en idag.. då jag dragit på mig fler skulder för att kunna betala dom jag redan har..
Men nu så är maxgränsen nådd. Kommer ej kunna betala och gå runt nästa månad.

Hur skulle ni göra?

Ingenting ligger hos kronofogden, utan har lyckats betala räkningarna varje månad för att inte hamna där.
Känner att hoppet är ute nu och det bara var en tidsfråga tills jag hamnade där jag är idag..

Mina skulder är enorma.. 800k ungefär.
Vill bara släppa allting och sedan hoppas man får skuldsanering så man kan börja leva igen utan denna himla stress som förföljer en dag och natt.
Eller släpper man allting och det blir löneutmätning?

Varför fick du avslag?

Det är nog inte så lovande att du skuldsatt dig ytterligare, hade kanske varit bättre att du släppt allt tidigare istället.

Om du släpper allt och inte får inledande skuldsanering så kommer det bli löneutmätning. Äger du din bostad?

Samtidigt om du inte kan ta mer lån så är ju att släppa allt kanske enda alternativet om du inte låter det gå till inkasso och försöker få till avbetalningsplaner.

Hur hög inkomst har du?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp