Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Har nu betalat ett år på min skuldsanering (10 månaders inbetalningar och den tionde gjordes på novlönen) Har inte mina papper tillgängliga utan undrar när ungefär utbetalningen till borgenärerna sker?
Borde inte denna årliga betalning ske ganska snart efter att de bokfört den tionde inbetalningen? Tacksam om nån vet detta! Tack :)

Det betalas ut i slutet av januari ungefär.

Mina får i maj enligt mitt omprövningsbeslut.

Har ju 4 månader kvar på den gamla skuldsaneringen, men begärde i samband med omprövning i våras att få betal till kf istället för till x antal borgenärer. Betalar in sista gången till sista mars, skuldsaneringen löper någon vecka till (pga beslutsdatum i april) och de får de sista pengarna i maj.

Mina får i maj enligt mitt omprövningsbeslut.

Har ju 4 månader kvar på den gamla skuldsaneringen, men begärde i samband med omprövning i våras att få betal till kf istället för till x antal borgenärer. Betalar in sista gången till sista mars, skuldsaneringen löper någon vecka till (pga beslutsdatum i april) och de får de sista pengarna i maj.

Ja alltså jag tänkte helt fel. Det är ju såklart individuellt beroende på vilken månad man fick inledande. :rolleyes:

Jag skrev ju helt fel.

När det betalas ut beror på vilket datum du fick inledande.

Jag fick inledande i nov 2018 och utbetalningarna sker i januari för min del.

Hej, har läst här lite den senaste tiden och behöver hjälp med en fråga,hoppas någon vet svaret.
Jag har beviljad skuldsanering och har nu i 11/2 år skött allt som jag ska.
Nu i oktober fick jag jobb efter att varit arbetslös vilket gjorde jag inte fick ngt från min akassa och jag har lön innestående. Detta gjorde jag inte hade möjlighet att betala enligt min plan. Jag ringde kf och frågade hur jag skulle göra, blev rekommenderad göra en begäran om omprövning (trots det var bara 1 månad jag inte kunde betala) så det gjorde jag. Jag fick svar att den föregående betalplanen skulle gälla och idag fick jag påminnelse att jag inte följt planen.
1. Kan min skuldsanering avslutas pga en månad av utebliven betalning? Jag kommer betala lite varje månad för att kunna komma ikapp. December har jag andra utgifter så det kan jag inte använda då.
2. Om jag fick påminnelse nu i november men betalar som jag ska enligt plan nu, när får mina borgenärer meddelande om missad betalning?
Jag är så rädd förlora min skuldsanering och det var engångshändelse som jag dessutom meddelade om.
Tack för svar och hjälp!
Hej.
Jag begärde omprövning då jag gick ner i inkomst- arbetslös. Betalade inte den månaden. Lååånga handl tider på a-kassan. Ringde och frågade min handläggare då jag är oerhört rädd om min sanering.
Så här: det ska mkt till för att du ska förlora din skusan pga detta. Det som kan hända är att den förlängs med de få månader du inte kunnat betala. Puh. Eller hur.
Betalade inget under tiden då jag inte kunde pga avvaktan på a-kassan. Valde att ta en månads betalning o lägga hemma fall jag skulle få vänta för länge på min a-kassa. Huslån, el och mat måste jag ju ha.
Så blev allt klart. Till min fördel. Ingen förlängning, ingen betalning på 3 månader MEN däremot ska jag betala den månaden jag la undan tillsammans med 3 månader med nya beloppet- i januari. Tur min a-kassa kom i tid. Jag har pengarna kvar!
Kan ju tillägga att KF tillskriver samtliga fordringsägare vid omprövning och i mitt fall var det inte en enda som svarade KF.
Eftersom du begärt omprövning är du i trygga händer. Påminnelse fick jag oxå men hade löpande dialog både på tel och mail m min handläggare.
Problemet uppstår troligen igen fast på andra hållet när jag får jobb igen. Omprövning, lägga undan fr lön och ny betalplan.
När du får en handläggare, uppge precis som det är.
Hoppas du blivit klokare.:)

Senast ändrad:
Hej,

Först och främst tack för alla kommentarer och ord av visdom i denna tråd har varit otroligt hjälpsamt. Har efter många år fått inledande skuldsanering och fick tidigare i veckan redan på alla geldenärer godkänt betalplanen (betalar inget då jag idag pga. långvarig arbetslöshet och sjukdom levt på existensminimum). Ligger mycket bakom detta men min fråga är att då jag precis fått godkänd betalplan och beslut i frågan redan i onsdags, vilket tar 3 veckor att vinna laga kraft, idag fick besked om att jag blivit erbjuden arbete. Lönen är på 34.000 före skatt riskerar jag att förlora min skuldsanering om jag ansöker om omprövning innan min lön betalas ut? är riktigt sugen på detta arbetet och tror att det passar mig bra men väger jag upp det mot att riskera att förlora skuldsaneringen kommer jag tacka nej. Vad tror ni?

Kan tillägga att skulderna ligger på 1,2 milj
Nej, du får en ny betalplan.
Precis som när man som jag blev arbetslös. Omprövning, nytt beslut o ny summa.
Grattis till jobbet förresten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp