Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick veta idag att ett förslag är skickat till mig förra veckan, är det ett steg mot rätt riktning eller kan det fortfarande bli avslag?

Det är väl definitivt ett steg i rätt riktning sen skulle jag säga att inget är säkert förrän det är klart.

Fick veta idag att ett förslag är skickat till mig förra veckan, är det ett steg mot rätt riktning eller kan det fortfarande bli avslag?

Det är ju ett tecken på att kfm tycker du ska beviljas skuldsanering. Det är efter förslagen ev invändningar brukar komma

Hej alla. Måste skriva av mig samt fråga er om råd.

Har likt många andra här hamnat fel och hamnat i skuldfällan via spelmissbruk. Början av 2020 gjorde att allt spårade ur. Har nu en total skuldbörja kring ca miljonen men årssnittränta på 15% och jag har löneutmätning sedan september 2020.

Senaste lånet jag tog var i juni 2020 och då egentligen genom att köpa bitcoin via mobilfakturor. Jag lever nu på existensminimum och har bara mig själv att skylla.

Jag går väl som många andra i banorna och drömmer att man kunde gjort saker annorlunda och är full av ånger. Skuldsanering som jag ser det är ett måste då jag inte kommer kunna betala av med min inkomst på 33 tkr före skatt med en hyra på 6 tkr inom 15 år.

Ansökte faktiskt i våras men fick avslag för att det var för nära inpå. Min fundering är om ni tror det skulle gå bättre om jag ansöker i december? Som skäl för avslag var att "saknas en tydlig brytpunkt.". Är löneutmätning i nästan ett halvår tillräckligt för att se en brytpunkt? Överväger på att ansöka trots allt. Vad anser ni?

Lite intressant att borgenärerna anser att dom får fööör många brev från KF även då de ofta handlar om att gäldenärerna inte följer sina betalplaner...
...men kanske dom ofta inte gör något förrän dess deras årliga utbetalningar sker och fattas det då pengar, så agerar dom först då... ?!

https://www.kronofogden.se/83506.html

Senast ändrad:
Inget i poit än.. Och idag delar citymail ut post här och dom brukar ha breven från kfm och inkassobolagen.. Funderar på att ringa min handläggare igen men vill inte verka tjatig..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp