- Meddelanden
- 165
- Mottagna reaktioner
- 48
- Poäng
- 157
Har oxå trott att man har större chans att få igenom skuldsanering, om man gått hos skuld och budgetrådgivare. Jätteledsamt att du fick avslag! Du får söka igen framöver och lycka till!Jag vet inte hur det är att söka utan en budget och skuldrådgivare. Men jag samlade ihop de som jag hade skulder till och skrev ner på ett papper och gav det till min budget och skuldrådgivare och hon fyllde i blanketten och skickade in. Har man bra koll på vilka skulder man har så går det nog bra att söka utan en budgetrådgivare. Men jag har läst någonstans att det ska vara en fördel att använda sig av en budgetrådgivare när man söker skuldsanering men jag fick avslag trots hjälp från s-och budgetrådgivare så jag vet inte hur mycket det väger in.

såg detta när jag fick invändningen, så ringde min handläggare och sa detta, hon kontakta borgenären och fick det bekräftat att skulden var fullbetald. Hon skrev idag att hon stryker skulden och tar bort den ur saneringen, så nu hoppas jag inte det kommer något mer invändande