Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sen jag fick skuldsanering har dom bara tagit en crefitsafe och det var Svea. Har haft skuldsanering sen feb 19

Ni med skuldsanering eller inledande längre tid, hur ser det ut för er om ni t ex kollar er på uc.se eller Kreddy? Står det samma skulder kvar där som innan ni var hos SKUSAN eller vad har förändrats där?

Ni med skuldsanering eller inledande längre tid, hur ser det ut för er om ni t ex kollar er på uc.se eller Kreddy? Står det samma skulder kvar där som innan ni var hos SKUSAN eller vad har förändrats där?

hade ca 15 lån som syntes på uc. 4 är kvar, resten försvann. Dock är dem som är kvar ”pausade” stått samma summa hela tiden sedan inledandet...

Kan man få vänta väldigt länge på beslut om avslag/inledande efter att saneringen haft kontakt med oss för kompletterande samtal och mail? Senaste livstecknet från handläggaren var 24/9 där hen bekräftade att man fått in alla kompletteringar, sedan har vi inte hört mer. Kollat POIT varje dag men inget.
Inget svar på frågan men vad för slags komplettering var det som eftersöktes?

Trodde kompletteringar kom efter inledande, inte före

Kan man få vänta väldigt länge på beslut om avslag/inledande efter att saneringen haft kontakt med oss för kompletterande samtal och mail? Senaste livstecknet från handläggaren var 24/9 där hen bekräftade att man fått in alla kompletteringar, sedan har vi inte hört mer. Kollat POIT varje dag men inget.
Det brukar komma i Poit två dagar efter samtal men det kan såklart ta längre tid.

Senast ändrad:
Har 6 månader kvar på min skuldsanering. Inga skulder syns på UC eller Kreddy.

Hej,

Jag vill helst inte ha några frågor som inte rör det huvudsakliga ämnet.

Jag har i dagsläget c.a tolv miljoner i skulder fördelat på fem privat och blancolån samt sju miljoner där jag gått i borgen för diverse företagslån.

Jag har i dagsläget ett AB som går hyfsat okej samt taxerar c.a 1,1 miljoner senaste året.

Utöver ovan har jag inga betalningsanmärkningar, skuld hos kfm eller dyl.

Hela skuldbördan ligger till grund för tidigare skulder som fått täckas upp på olika håll.

Min fråga går ut till någon kunnig person inom ämnet skuldsanering.

Jag får ut c.a 50,000 SEK efter skatt och har utöver detta ett nettoresultat på 250-300,000 SEK.

Mina amorteringar ligger i dagsläget på 185,000 SEK/mån och detta kommer endast hålla i max ett år till innan det går åt pipsvängen.

Jag har inga missbruk såsom spel och dyl och undrar således om någon kunnig här inne skulle kunna avgöra om jag skulle få skuldsanering baserad på informationen ovan?

Enligt min matematik när man ser till min inkomst hade det tagit mig minst 20-30 år att betala av ovan vilket jag inte är särskilt sugen på.

Jag är 31 år gammal om den informationen är av vikt.

Återigen är jag endast intresserad av en professionell bedömning kring huruvida skuldsanering skulle accepteras eller ej.

Tack på förhand

Jag skulle faktiskt ringt och frågat! Har själv varit med om att inte få beslutet hem i brevlådan. Första gången jag sökte skuldsanering fick jag reda på avslaget när jag ringde ca 1 månad senare, då hade tiden för överklagande gått ut då den måste in inom 3 veckor från beslutsdatumet. Andra gången jag sökte kom brevet fram 2 eller 3 dagar efter samtalet. Blev avslag då med...Har än idag 1 år senare inte fått beslutet från första avslaget. Om det är postnord eller kfm som slarvat vet jag ju inte....men det har gjort att jag har stenkoll på brev som jag vet måste komma fram.
Så mitt råd är att RING för säkerhetsskäl och kolla! LYCKA TILL!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp