Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
så kan jag göra,

Forex ursprunglig skuld 290.000
kvar 249.720kr ränta 6.18 månadsbetalning 3600kr

Santander ursprungligt belopp 182.000
Kvar 168.000 ränta 8.0
Månadsbetalning 2425kr

Remember ursprungligt belopp 450.000
Kvar 435..000 ränta 8,38
Månadsbetalning 4300kr

Avida finans kreditlån ursprungligt 220.000
Kvar 220.000 ränta 10.45
Måndasbetalning 2635kr

Nordax bank ursprungligt belopp 350.000
Kvar 350.000 ränta 14.95
Månadsbetalning 5700kr

men säg att bort avida lånet på 220.000
Så sitter jag med lån blancolån på 1.2 miljoner privat lån på 300.000

min månadskostnad för blancolånen uppgår till 16.000kr sen månadskostnad på bostad och el/vatten 4500, det innebär att jag har 400kr kvar att leva på i månaden. Och då har jag inte betalat av nått på privatlånet. Och jag så ska jag leva i 15år alltså, leva på 400kr i månaden för mat, bensin till jobb, kläder, medicin, och då har jag två barn med.
Men ni borde kunna låna mer än 2-300.000 på huset?

Men ni borde kunna låna mer än 2-300.000 på huset?
Skulle kunna låna Max 400-500 på huset, men jag äger ju bara halva huset. Så min del är endast Max 250k jag kan låna på huset.

tro mig jag har redan tänk på alla dom alternativen. Jag kan inte se hur någonting kan fungera.

Hoppa är ett alternativ men det betyder min familj för mycket för.

Fast det är ju bara på pappret du äger 50%? Aldrig hört någon som lånat på ”sin” halva. Om man inte skrivit papper vill säg

Skulle kunna låna Max 400-500 på huset, men jag äger ju bara halva huset. Så min del är endast Max 250k jag kan låna på huset.

tro mig jag har redan tänk på alla dom alternativen. Jag kan inte se hur någonting kan fungera.

Hoppa är ett alternativ men det betyder min familj för mycket för.

Svårt att ge ett råd i detta fall, men bor ni på ett ställe där det finns hyreslägenheter som alternativ? Om det inte går att låna mer på huset, försöka sälja det?
Eller så får du ju uppge din privata skuld till din sambo i ansökan även om hon inte kommer få tillbaka allt.
Jag och min sambo fick skuldsanering 2018 (min sambo har haft ett spelberoende) och jag var livrädd för att förlora vårt hus (har också barn). KF såg dock inget övervärde i det då vi belånat det så mycket. Vi fick aldrig nåt besök av mäklare utan beslutet verkar ha grundat sig på våra ord och försäljningar i trakten den senaste tiden (bor i ett område med relativt låga huspriser).
Vi har inte heller varit ”hos fogden” innan vi fick skuldsanering och hade också några relativt nya lån.
Vänd på varje sten här, det borde gå att lösa din situation så att du kan skicka iväg en ansökan!

Svårt att ge ett råd i detta fall, men bor ni på ett ställe där det finns hyreslägenheter som alternativ? Om det inte går att låna mer på huset, försöka sälja det?
Eller så får du ju uppge din privata skuld till din sambo i ansökan även om hon inte kommer få tillbaka allt.
Jag och min sambo fick skuldsanering 2018 (min sambo har haft ett spelberoende) och jag var livrädd för att förlora vårt hus (har också barn). KF såg dock inget övervärde i det då vi belånat det så mycket. Vi fick aldrig nåt besök av mäklare utan beslutet verkar ha grundat sig på våra ord och försäljningar i trakten den senaste tiden (bor i ett område med relativt låga huspriser).
Vi har inte heller varit ”hos fogden” innan vi fick skuldsanering och hade också några relativt nya lån.
Vänd på varje sten här, det borde gå att lösa din situation så att du kan skicka iväg en ansökan!

Men det finns ju ett övervärde i det här huset, det är ju en del av dilemmat. En ansökan skulle bli avslagen.

så kan jag göra,

Forex ursprunglig skuld 290.000
kvar 249.720kr ränta 6.18 månadsbetalning 3600kr

Santander ursprungligt belopp 182.000
Kvar 168.000 ränta 8.0
Månadsbetalning 2425kr

Remember ursprungligt belopp 450.000
Kvar 435..000 ränta 8,38
Månadsbetalning 4300kr

Avida finans kreditlån ursprungligt 220.000
Kvar 220.000 ränta 10.45
Måndasbetalning 2635kr

Nordax bank ursprungligt belopp 350.000
Kvar 350.000 ränta 14.95
Månadsbetalning 5700kr

men säg att bort avida lånet på 220.000
Så sitter jag med lån blancolån på 1.2 miljoner privat lån på 300.000

min månadskostnad för blancolånen uppgår till 16.000kr sen månadskostnad på bostad och el/vatten 4500, det innebär att jag har 400kr kvar att leva på i månaden. Och då har jag inte betalat av nått på privatlånet. Och jag så ska jag leva i 15år alltså, leva på 400kr i månaden för mat, bensin till jobb, kläder, medicin, och då har jag två barn med.

Kan ni inte sälja huset och flytta till hyresrätt? Du tar din del av pengarna och betalar bort skulder och sen ansöker du om skuldsanering för resten. Vad ser din sambo för lösningar? Har ni pratat igenom alternativen?

Men det finns ju ett övervärde i det här huset, det är ju en del av dilemmat. En ansökan skulle bli avslagen.

ja, jag förstår det, tycker det då finns två alternativ, antingen sälja innan KF gör det eller låna mer och ansöka om skuldsanering längre fram.

Sälj din halva av huset till din sambo för 300000 plus reglering av de 300000 du är skyldig. Hon måste då låna 300000 (om hon inte har pengar ändå). Du får loss 300000 att lägga på lån och kan visa att du försöker inför skuldsaneringen. Samtidigt skriver ni ett avtal som skyddar din sambo ifrån sambolagen.

Sälj din halva av huset till din sambo för 300000 plus reglering av de 300000 du är skyldig. Hon måste då låna 300000 (om hon inte har pengar ändå). Du får loss 300000 att lägga på lån och kan visa att du försöker inför skuldsaneringen. Samtidigt skriver ni ett avtal som skyddar din sambo ifrån sambolagen.

Detta. Sen väntar du ca 1 år och söker sen då så finns det mkt bättre chans. Då finns lite hopp och ett ljus att se framemot i den sitsen du är

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp