Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ja är inte det bra? Att betala tillbaka det jag kan. Jag betalade senast igår tillbaka en hel skuld till en borgenär på 29.000 kr det kan ju omöjligt vara till nackdel för mig. Och dom pengarna kom ifrån sparad skatteåterbäring

Jag betalade av 2 småkrediter på ca 10k innan jag fick inledande. Fick det tipset av skuldrådgivaren min, för att försöka minska antal borgenärer, sa detta även detta till min handläggare när hon ringde första gången, hon tyckte det var bra.

Har också ca 300k skulder till sambo, hon kommer få ca 80k från saneringen

Har aldrig varit hos fogden tidigare

Jag betalade av 2 småkrediter på ca 10k innan jag fick inledande. Fick det tipset av skuldrådgivaren min, för att försöka minska antal borgenärer, sa detta även detta till min handläggare när hon ringde första gången, hon tyckte det var bra.

Har också ca 300k skulder till sambo, hon kommer få ca 80k från saneringen

Har aldrig varit hos fogden tidigare
Betalda med ett nytt lån?

Så mycket funderingar, förlåt för många frågor.
Men det absolut sista jag vill är att sätta min sambo och våra två barn utan hem pga mina misstag. Men som jag förstår på er så är det både omöjligt att ge bort huset eller att låna upp på huset.

min vinst på en husförsäljning skulle idag inbringa 250.000kr i vinst till mig. För mig så förändrat det inte situationen någonting, mer än att vi står utan hem. Jag kommer fortfarande ha 1.4miljoner i skuld.

hur kan man vara så jävla dum i huvudet som jag är. Varför har man inte tagit tag i detta i tid.

Låna upp på huset så du kan betala av några lån och få en dräglig månadskostnad?

Låna upp på huset så du kan betala av några lån och få en dräglig månadskostnad?

lånar jag upp det jag kan på huset så kommer det medföra att jag ger dom pengarna till min sambo som jag är skyldig 300.000

jag sitter fortfarande med 1.4milj i blancolån plus att bostadskostnaden kommer öka.

lånar jag upp det jag kan på huset så kommer det medföra att jag ger dom pengarna till min sambo som jag är skyldig 300.000

jag sitter fortfarande med 1.4milj i blancolån plus att bostadskostnaden kommer öka.
Varför inte betala dyra lån och sen ge sambon lite av det du minskat din månadskostnad med? Känns som du behöver tänka om och se andra möjligheter än bara betala din sambo.

Varför inte betala dyra lån och sen ge sambon lite av det du minskat din månadskostnad med? Känns som du behöver tänka om och se andra möjligheter än bara betala din sambo.

så kan jag göra,

Forex ursprunglig skuld 290.000
kvar 249.720kr ränta 6.18 månadsbetalning 3600kr

Santander ursprungligt belopp 182.000
Kvar 168.000 ränta 8.0
Månadsbetalning 2425kr

Remember ursprungligt belopp 450.000
Kvar 435..000 ränta 8,38
Månadsbetalning 4300kr

Avida finans kreditlån ursprungligt 220.000
Kvar 220.000 ränta 10.45
Måndasbetalning 2635kr

Nordax bank ursprungligt belopp 350.000
Kvar 350.000 ränta 14.95
Månadsbetalning 5700kr

men säg att bort avida lånet på 220.000
Så sitter jag med lån blancolån på 1.2 miljoner privat lån på 300.000

min månadskostnad för blancolånen uppgår till 16.000kr sen månadskostnad på bostad och el/vatten 4500, det innebär att jag har 400kr kvar att leva på i månaden. Och då har jag inte betalat av nått på privatlånet. Och jag så ska jag leva i 15år alltså, leva på 400kr i månaden för mat, bensin till jobb, kläder, medicin, och då har jag två barn med.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp