Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag vaknade jag upp med sådan ångest, jag har ända sedan jag insåg att släppa allt till kfm känt en lättnad. Jag har varit förberedd på att det kanske inte går igenom med skuldsaneringen första ansökan, då får jag vänta ett halvår. Men tänk om den aldrig går igenom? Att jag aldrig kan få en omstart med min dotter och vårat liv, att jag ska få sitta med löneutmätning i 15-20 år. Jag hade bestämt mig för att när jag är 40 år ska jag vara skuldfri och leva på riktigt (är 32 år nu), men tänk om jag får sitta i denna skit resten av livet pga andra. Sådan ångest. Kände att jag likagärna kan försvinna från jorden yta. Vad ska man ens säga när de ringer upp en och man får redogöra för allt? Jag är SÅ dålig på att prata, kan man skriva ett mail till dem som de kan lägga in i mitt ärende där jag förklarar allt?

Nu ser jag bara ett svart hål - tänk om det aldrig löser sig :(

Allt är möjligt om man vill.. Men i detta fallet så har hon lägre inkomst än @Matte men fortfarande en inkomst och "lidande" blir hon väl inte kanske, men hennes inkomst räknas in i hushållet, vare sig du vill det eller inte så kommer hon "vara en faktor" i ditt betalningsutrymme och så länge du inte mer än dubblar din boendekostnad i och med flytten så kommer du få ett "större" betalningsutrymme.
Givetvis om hon hade varit arbetslös eller studerande hade det blivit annorlunda, men som sagt är det hushållets inkomster totalt som räknas så det är enkelt för dig att jämföra hur det ser ut nu kontra hur det ev. skulle kunna se ut... Du har ju förutsättningarna :)
Jag antar att du menar att den som ställde frågan ska räkna och inte jag ;).

Är det vanligt att ingen ö.h.t tagit en UC på en både innan och under inledande?

Är det vanligt att ingen ö.h.t tagit en UC på en både innan och under inledande?

Två kreditupplysningar togs på mig efter inledande skuldsanering. En togs i anslutning till att jag publicerades i POIT och ytterligare en togs typ i samband med att förslaget om skuldsanering hade skickats ut till borgenärerna.

Två kreditupplysningar togs på mig efter inledande skuldsanering. En togs i anslutning till att jag publicerades i POIT och ytterligare en togs typ i samband med att förslaget om skuldsanering hade skickats ut till borgenärerna.
Okej vem tog upplysningen?

Ja nu kom första upplysningen så här efter att deklarationen blivit klar. :facejoy:

Bisnode verkar dock inte visa så mycket information, det var endast min inkomst som syntes och den är mindre än den var förra året så det borde dom ju kanske inte reagera på. Kanske blir värre när någon tar en UC, tror jag ska testa ta en på mig själv för att se vad som syns.

This mess looks like will never end.

I got a prelim decision last July for Skuldsanering. Have been paying every month since then. Final decision was given in January. Some one contested stating that their debt was not included in February to court. Court has asked decision to be changed including their decision in July. When I paid to my skatt account last month based on this year's returns filing (the amount I had to pay) the money was adjusted to my old debt with them. When I called skatteverket they said since the court cancelled the final decision they have right to take money. When I called Krona they said since the decision is not final every one has right to take money, but I have to continue to pay money based on my prelim decision.

What sort of rubbish is this? How can I be paying to both debtors and kronofogden at the same time for things that I am not responsible for? Why would the court ask them to change the decision? Isnt every debtor supposed to reach kronofogden when they post on POIT which happened last year? How can new debtor appear after final decision is made? Arent the rules changed?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp