Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Beklagar! Beklagar att förhållandet tog slut och framför allt att du inte fått mer förståelse! Nu börjar ett nytt kapitel och ett bättre sådant. Blicka framåt och ta en dag i taget. Du är värd allt gott och det kommer!

Tack för dom fina orden! :folded:

De e ju bara till att gå in på BoplatsSyd och kolla vad fastighetsägarna har för krav där t.o.m MKB nu skrivit in att dom inte accepterar skuldsanering.. :(

Enligt MKB så godkänner dem skuldsanering från fall till fall... Svårt att godkänna från fall till fall dock när boplatssyd sorterar bor en direkt... Annars är det bara lifra som godkänner skuldsanering.

Det var det lilla! Jag har erfarenhet av att ha gått igenom samma sak som du. I alla delar. Det är inte dig det är fel på, bara så du vet!

Nja, det är nog en hel del fel på mig. Men det är sällan bara en persons bagage som ställer till det i ett förhållande. Tror jag lägger ner det här med relationer, for life.

Enligt MKB så godkänner dem skuldsanering från fall till fall... Svårt att godkänna från fall till fall dock när boplatssyd sorterar bor en direkt... Annars är det bara lifra som godkänner skuldsanering.

Det står ju att dom inte accepterar...

Det står ju att dom inte accepterar...

javisst men jag ringde och pratade med mkb för någon månad sen, då jag ev behöver flytta ner och då sa dem att dem prövar från fall till fall. Ifrågasatte varför det stod att dem inte accepterar på boplatssyd och dem framhärdade att det bedömdes inviduellt.

javisst men jag ringde och pratade med mkb för någon månad sen, då jag ev behöver flytta ner och då sa dem att dem prövar från fall till fall. Ifrågasatte varför det stod att dem inte accepterar på boplatssyd och dem framhärdade att det bedömdes inviduellt.

Märkligt tillvägagångssätt då de stämmer så som Du säger att BoplatsSyd sållar bort direkt.
Dom gör ju allt detta till oss. Vi erhåller sedan listan av de som kallas på visningarna.

Om man har skuldsanering och under den tiden flyttar ihop med någon funkar det utan att ställa till det? Tänker såklart det måste bli nån omprövning om det blir billigare boende pga lägre hyra och därav mer betalningsutrymme men är detta något som kommer påverka den man bor med?

Ja dem verkade allmänt förvirrade blev runtkopplad... Det är iaf ingen idé att söka innan man snackat med mkb, sista jag pratade med sa att man kunde få någon form av intyg att ladda upp när man sökte?...

Blev aldrig något med jobbet ändå så la ner det. Står dock i bostadskön både i Skåne Gbg och Stockholm ifall att.

Om man har skuldsanering och under den tiden flyttar ihop med någon funkar det utan att ställa till det? Tänker såklart det måste bli nån omprövning om det blir billigare boende pga lägre hyra och därav mer betalningsutrymme men är detta något som kommer påverka den man bor med?

Det handlar inte bara om hyran, din sambos inkomst ska också räknas in i omprövningen. Om hen skulle ha högre lön än dig så förväntas hen stå för en större del av kostnaderna vilket innebär att din betalplan kan komma att höjas. Har man ungefär samma inkomst så blir det nog inte så stor skillnad, men en omprövning måste ju skickas in.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp